موضع تهاجمی برای پیشگیری از اعتیاد/ تقویت برنامه های درمانی ترک اعتیاد

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: اعتیاد مادر همه آسیب های اجتماعی است؛ اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار و مستمر در کاهش اعتیاد و گرایش به مواد مخدر از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش قاب خبر: همایون عمودی زاده اظهار کرد: در سال جدید باید استراتژی خود را برای پیشگیری از اعتیاد عوض کنیم و از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر موضع بدهیم، زیرا اعتیاد با سرعت بالایی در حال گسترش است و از همه ما سبقت گرفته است و استراتژی ما در مقابل آن پاسخگو نیست.

وی عنوان کرد: دو سوم معتادین ظرف سه ماه اول پس از خاتمه درمان دو مرتبه به اعتیاد روی می آورند و این امر چالش اصلی برنامه های درمانی است که شاید مغفول مانده است و توجه کمتری به آن شده است.

عمودی زاده بیان کرد: باید برنامه های عملیاتی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت داشته باشیم و در زمینه کنترل و کاهش این بلای خانمانسوز نیازمند ریل گذاری برای پیشبرد اهداف خود در سال جدید هستیم.

مدیر کل بهزیستی لرستان بر ساختار سازی اخلاقی در پیشگیری فرهنگی از اعتیاد و تغییر نگرش افراد در جامعه نسبت به گرایش به اعتیاد و مواد مخدر تاکید کرد.

وی گفت: بهزیستی لرستان در طرح پازک با برگزاری ۳۶ کارگاه بیش از ۹۰ نفر از این کارگاههای آموزشی استفاده کرده اند و در طرح کیان یا کارمند یاری با برگزاری ۹ کارگاه آموزشی به ۲۸۰ نفر آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از مصرف مواد و اعتیاد ارائه شده است.