ممنوعیت و مجازات ریختن نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده‌ها

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: ریختن هرگونه زباله، نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده ها علاوه بر جریمه نقدی یك ماه تا ۲ سال حبس به دنبال دارد.

به گزارش قاب خبر: عارف امرایی اظهار کرد: براساس ماده ۷ لایحه قانون ایمنی راه ها، ریختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی، روغن موتور و نظایر آن، نصب و استقرار تابلو یا هر شیء دیگر در راه ها و حریم قانونی جاده ها و همچنین هر گونه عملیاتی که موجب اخلال در تردد وسایل نقلیه می شود و نیز ایجاد راه دسترسی ممنوع و جرم محسوب شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون، مرتکبان جرایم بالا علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از ۳ ماه تا ۲ سال محکوم و چنانچه تخریبی صورت نگرفته باشد، مرتکب یا مرتکبان حسب مورد موظف به رفع موانع و رفع تجاوز و جبران خسارت وارده به یک تا ۶ ماه حبس یا به پرداخت جزای نقدی از ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: ایجاد راه دسترسی به حریم و گذرگاه مناسب درختکاری و عبور دادن تاسیسات از عرض راه و نصب تابلو در حریم آنها فقط با اجازه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان امکانپذیر است.