معرفی ۴۰ عامل آتش‌سوزی در خرم‌آباد به دستگاه‌ قضایی

قاب خبر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌آباد گفت: ۴۰ نفر از متخلفین که نسبت به آتش زدن کاه و کلش اقدام نموده بودند به مراجع قضایی معرفی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر:  کامران فرمان پور بیان کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی در راستای پایش مزارع کشاورزی تاکنون ۴۰ نفر از متخلفینی که در حال آتش زدن کاه و کلش و پسماندهای کشاورزی بودند را شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی از کشاورزان خواست، با توجه به اتمام فصل برداشت کشت اول از آتش زدن کاه وکلش در مزارع جداً خودداری نمایند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرم‌آباد تصریح کرد: برخی کشاورزان مبادرت به سوزندان ضایعات مزارع یا همان کاه و کلش برای از بین بردن آفات می کنند، این در حالیست که این عمل نه تنها حاصلخیزی خاک شالیزار را کاهش می دهد بلکه دود ناشی از سوزندان کاه و کلش موجب آلودگی هوا و محیط زیست، تشدید بیماری های قلبی، تنفسی و ریوی وباعث نارضایتی به حق شهروندان و ساکنین مجاور می‌شود.

فرمان‌پور ، از همه مردم خواست در صورت مشاهده تخلف ناشی از سوزاندن کاه و کلش، مراتب به ادارات محیط زیست، جهاد کشاورزی پلیس ۱۱۰، بخشداری‌ها و دهیاری‌های محل خود اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: دهیاران موظف هستند متخلفین را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان معرفی نمایند تا این اداره برابر قوانین جاری بخصوص ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی متخلفین را به مراجع قضایی معرفی نماید.