معدوم سازی بیش از ۱۳ تن مواد فاسد در ایام نوروز/پلمپ ۱۰۴ مرکز متخلف

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در ایام نوروز بیش از ۱۳ تن مواد غذایی فاسذ و تاریخ گذشته،کشف، جمع آوری و معدوم شد.

به گزارش قاب خبر: مریم کوشکی اظهار کرد: از یک هفته قبل از نوروز تا پایان تعطیلات طی بازرسی هایی که توسط مهندسین بهداشت محیط در سطح استان انجام شد ۱۳ هزار و ۶۵۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد شده جمع آوری و معدوم شدند.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۹ هزار و ۹۸۵ مورد بازرسی انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه اظهار کرد: به دنبال بازرسی های انجام شده ۶۳۲ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و ۱۰۴ مرکز نیز پلمب شدند.

کوشکی تصریح کرد: در این بین ۱۸۴ نمونه میکروبی از مواد غذایی تهیه و به آزمایشگاه ارسال شد.

وی افزود: تعداد ۷۶۹ مورد نمونه ی میکروبی از آب آشامیدنی نیز گرفته و به آزمایشگاه آب ارسال شد.

معاون بهداشت دانشگاه عنوان کرد: تمامی آزمایشگاه های مواد غذایی، آب و تشخیصی کرونا و سایر موارد در ایام تعطیلات نوروز به صورت شیفتی به ارائه ی خدمت پرداختند.

کوشکی گفت: مراکز غربالگری کرونا و واکسیناسیون کرونا و موارد غیر کرونا از جمله واکسن های روتین اطفال، هاری و مواردی از این قبیل نیز در روزهای تعطیل فعال بودند.
وی ابراز کرد: در ایام تعطیلات نوروز یک هزار و ۷۵۵ نمونه کرونا از افراد مشکوک دریافت و به آزمایشگاه ارسال شد.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: در این مدت ۹ هزار و ۱۸۴ دوز واکسن کرونا نیز برای مراجعین تزریق شد.

کوشکی گفت: علاوه بر واکسن کرونا ۲ هزار و ۵۹۲ دوز واکسن های غیرکرونا برای مراجعین در ایام نوروز تزریق شد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از رونمایی از دستگاه نمونه گیری میکروبی مواد غذایی جدید در این ایام خبر داد و عنوان کرد: در ایام نوروز بازرسان بهداشت محیط با استفاده از این دستگاه در همان محل توزیع ماده ی غذایی نمونه را گرفته و جواب تست خود را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در مجموع در مدت عنوان شده تعداد ۱۱ هزار و ۸۶۰ مورد سنجش عوامل محیطی با استفاده از تجهیزات پرتابل بازرسی انجام شد.