میانگین مصرف بذر ۸۰ کیلوگرم بیش از نیاز است

قاب خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میانگین مصرف بذر حداقل ۸۰ کیلوگرم بیش از حد مورد نیاز مصرف می شود.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: سید عماد شاهرخی درمراسم روز مزرعه وهفته انتقال یافته ها پایگاه نوآوری داده ها درمرکز جهاد کشاورزی گریت روستای هنام درقالب طرح جهش تولید دریمزارها،  گفت: با در نظر گرفتن سطح زیر کشت استان حدود “۲۰۰” هزار تن گندم که ارزش ریالی آن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است و این پایگاه نوآوری به منظور نشان عملی مقادیر مختلف بذر به کشاورزان در مزارع یکی از  کشاورزان پیشرو انجام شده که به مساحت ۴ هکتار است و یکی از راههای انتقال دانش و مزارع کشاورزان اجرایی یافته های نوین علمی با همکاری خود کشاورزان است.

شاهرخی با اشاره به شرایط مطلوب بارندگی دراستان، گفت: دراستان با توجه به اینکه بارندگی های خوبی داشتیم و با تلاش شبانه‌روزی همکاران جهادی  پیش‌بینی ما این است که حداقل ۳ تن درهرهکتار در این مزارع برداشت کنیم.

وی تصریح کرد : دراین کشت رقم آذر۲ هست که به صورت دیم کشت شده است و عمدتاً کار ما این است که باید روی این طرح برنامه ریزی کنیم تا بهره وری را در مزارع به ویژه اراضی دیم بالا ببریم.

شاهرخی افزود: با توجه به اینکه ۷۵ درصد اراضی استان دیم  است که می‌توان این طرح را اجرا کنیم و تناوب کشت را در نظر بگیریم و بتوانیم کشاورزی استان رااز سنتی به مدرن و با اشتغال پایدار پیش ببریم.