مسیر کربلا تنها راه ایجاد اشتغال در کوهدشت

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: کوهدشت و رومشکان به‌عنوان بیکارترین شهرستان‌های این استان از وضعیت اشتغال و سرمایه‌گذاری مناسبی برخوردار نیستند.

به گزارش اختصاصی قاب خبر : حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی افزود: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در کوهدشت و رومشکان ایجاد راه کربلا از خرم‌آباد- کوهدشت – لومار – ایلام و مهران است.

وی ادامه داد: این راه ارتباطی علاوه‌ بر اینکه کوهدشت را از بن‌بست جغرافیایی خارج می‌کند، کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای زائران استان‌های مرکزی ایران به‌ سمت عراق است.

حجت الاسلام مبلغی اظهار کرد: مسیر زائران عتبات عالیات با احداث راه کربلا تنها از یک نقطه ۷۰ کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود، هم‌چنین این جاده رشد اقتصادی مردم استان لرستان به‌ ویژه کوهدشت و رومشکان را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: این استان از سال‌های گذشته تاکنون به‌ عنوان یکی از گذرگاه‌های اصلی برای زائران عتبات عالیات مطرح بوده‌ و احداث مسیر کربلا موجب تحولات اقتصادی در این منطقه می‌شود.

مبلغی یادآور شد: چهار خطه کردن جاده بابازید به پل سیمره یکی از مطالبات جدی مردم کوهدشت و رومشکان است و در صورت تحقق می‌تواند ضمن کاهش بار ترافیکی و کاهش آمار تصادفات، رفاه و آسایش را برای مردم شهرستان‌های غربی و جنوبی استان لرستان به‌ بار آورد.