مرهمی خیرخواهانه بر کام بیماران

از قدیم برای درمان هر بیماری دنبال مرهمی میگشتن برای کم کردن آلام و تسکینی برای دردها.

به گزارش قاب خبر: علیرغم همه تلاشهای صورت گرفته در جامعه، اما  تاکنون شاهد نارسائیهای مختلفی در امر سلامت هستیم.

بیماری انسانهای نیازمند علاوه بر درد و رنج نگرانی تامین هزینه های سنگین و ویران کننده آن را نیز به دنبال دارد که خارج از توان آنها می باشد.

یکی از موسسه هایی که برای درمان بعضی بیماری ها برای خانواده های نیازمند مرهم شده ، موسسه ملی سلامت مرهم است . مرهم در حقیقت نگاه عاشقانه و با محبت خیرین و پزشکانی است که برای رفع نیاز نیازمندان تلاش می کنند و هدف شان این است که بتوانند لبخندی بر لبان مردم بنشانند و کامشان را در کنار سختی های زندگی شیرین کنند.

این موسسه از ابتدای تاسیس تاکنون توانسته است ۳۲ سفر خیرخواهانه برای درمان رایگان بیماران جامعه هدف داشته باشد. حال برای سی و سومین سفر خیرخواهانه خود عازم استان لرستان و شهر خرم آباد هستند تا بتوانند در این دیار، مهربانی و حلاوت سفر خود را برای مردم به یادگار بگذارند.

رئیس مجمع خیرین سلامت لرستان گفت: طرح جراحی شکاف کام و لب یک رویداد ملی است که از ۲ سال پیش پیگیری شده است و به عنوان سی و سومین سفر موسسه ملی مرهم در لرستان انجام خواهد شد.

کاظم مرادی فر در نشست مجمع خیرین سلامت لرستان با خبرنگاران، تصریح کرد: موسسه ملی مرهم دارای ۶۱۰ عضو پزشک مجرب در داخل و خارج از کشور است.

وی ادامه داد: این تیم تاکنون ۴۲ هزار و ۷۰۰ بیمار را از طریق ۳۲ دوره سفر درمانی در سطح کشور ویزیت و هفت هزار و ۲۸۵ نفر را نیز به صورت رایگان جراحی کرده است.

مرادی عنوان کرد: اجرای این رویداد از طریق فراخوان اطلاع رسانی شده است و تیم مجرب جراحی ۶۰ نفره موسسه از ۲۴ تا ۲۹ خردادماه جاری در استان مستقر خواهد شد و ۴۰ پزشک نیز در استان با این تیم همکاری خواهند داشت.

وی گفت: در راستای فراخوان سی و سومین دوره سفر درمانی موسسه ملی مرهم به لرستان،  بالغ بر ۳ هزار و ۲۵۰ نفر جهت ویزیت در سایت متقاضی ویزیت و جراحی شدند که بر اساس غربالگری تیم مددکاری و متخصصان موسسه، ۳۰۰ نفر دارای شرایط جراحی شناسایی شده اند.

وی گفت: زیرساخت های مورد نیاز جراحی های این رویداد بزرگ از طرف دانشگاه علوم پزشکی لرستان در اختیار موسسه ملی مرهم قرار گرفته است.

مرادی فر عنوان کرد: مابقی بیماران نیز بر اساس فراخوان این موسسه با هماهنگی مجمع خیرین سلامت استان به صورت ماهانه بالغ بر ۷۰ نفر به تهران منتقل و  در بیمارستان ۱۵ خرداد مورد جراحی قرار می گیرند.

رییس مجمع خیرین سلامت لرستان با اشاره به اینکه هزینه جراحی آزاد شکاف لب حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال است، ادامه داد: تیم موسسه ملی مرهم تاکنون دوره های مختلفی را در کشور برای جراحی و خدمات ویژه بیماران شکاف لب و ناهنجاری‌های صورت انجام داده‌ است و محدودیت سنی، جنسی و بیمه‌ای برای درمان این بیماران وجود ندارد.

مرادی فر تصریح کرد: علاوه بر تیم تخصصی موسسه ملی مرهم، تعدادی از پزشکان استان نیز برای همکاری با این رویداد اعلام آمادگی کرده اند.

رییس مجمع خیرین سلامت لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به عملکرد این اشاره کرد و گفت: مجمع خیرین سلامت استان از سال ۱۳۹۰ تشکیل شده و تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته به نحوی که در سطح استان ۱۰۰ مرکز درمانی روستایی و اورژانس بین راهی احداث کرده است.

وی افزود:  این مجمع در سیل ۹۸، حدود ۷۰ میلیارد ریال جهت تامین وسایل بهداشتی و درمانی برای جامعه هدف هزینه کرد و به هر یک از خانواده های نیازمند و زنان بی سرپرست و بد سرپرست ۱۰۰ میلیون ریال کمک شد.

مرادی فر بیان کرد: همچنین طی سه سال گذشته حدود ۴ هزار میلیارد ریال توسط مجمع خیرین سلامت در لرستان هزینه شده است.

ایجاد درمانگاه تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت لرستان نیز در این نشست گفت: همزمان با سی و سومین سفر خیرخواهانه موسسه ملی مرهم علاوه بر جراحی رایگان بیماران دارای شکاف لب در استان، درمانگاه تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد ایجاد خواهد شد.

بهروز عزت پور بیان کرد: در این راستا ۲۰۰ نفر از افراد دارای ناهنجاری های ستون فقرات و ناحیه کمر از جامعه پاکبانان شهرداری، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توسط متخصصان ویزیت خواهند شد.

وی ادامه داد: سپس ۳۰ تا ۵۰ نفر طی ماه های آینده، به تشخیص موسسه ملی مرهم بصورت رایگان در بیمارستان های تهران جراحی خواهند شد.

عزت پور اظهار کرد: این طرح در کنار درمان رایگان شکاف لب وکام در استان طی هفته جاری انجام و جراحی های این تیم از هفت صبح روز جمعه آینده در این استان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به زیرساخت های مورد نیاز گریزی زد و گفت: طی ارزیابی های صورت گرفته توسط تیم کارشناسی موسسه مرهم، بیمارستان شهدای عشایر شهر خرم آباد از نظر زیرساخت ها، امکانات و… بعنوان یک بیمارستان جنرال معرفی شده است.

وی ادامه داد: لذا برای انجام عمل جراحی در استان هیچ گونه محدودیت ، کمبود تجهیزات و… وجود ندارد.

عزت پور در بخش دیگری از صحبت هایش به وظایف این مجمع اشاره کرد و افزود: ساختار مجمع خیرین سلامت به صورت سیستماتیک، عمران و مددکاری است. در حوزه عمران وظیفه مجمع کمک به تهیه زیرساخت های عمرانی حوزه سلامت، تامین تجهیزات پزشکی، درمانی و در حوزه  مددکاری حمایت از بیماران را بر عهده دارد.

وی افزود: خدمات قابل توجهی توسط بیمه سلامت استان به بیماران صعب العلاج صورت گرفته است به گونه ای که نرخ اول ارائه تسهیلات به بیماران صعب العلاج متعلق به لرستان است.

عزت پور بیان کرد:  سال گذشته بیش از ۱۵۰ نوزاد دارای بیماری های بدو تولد از طریق مجمع خیرین سلامت استان به تهران و یا اصفهان ارجاع شدند یا توسط پزشکان در استان مورد جراحی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به مشکل ناباروری در شمار زیادی از خانواده ها ، عنوان کرد: در این راستا با توجه به بسته های حمایتی دولت قوانین خوبی تصویب شده است و یک مرکز ناباروری نیز به زودی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به دیگر برنامه های در دست اجرا در کنار این سفر خیرخواهانه گریزی زد و گفت: همچنین یک همایش انگیزشی با سخنرانی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی رییس هیات مدیره موسسه ملی مرهم برای دانش آموزان نخبه، استعدادهای درخشان و تیزهوشان سطح شهر خرم آباد انجام خواهد شد.

وی افزود: یک کارگاه علمی آموزشی پیشگیری از دیسک کمر با حضور اعضای هیات علمی، کادر پزشکی، کارکنان و عموم مردم نیز توسط برخی از متخصصان موسسه ملی مرهم در سالن ابن سینای بیمارستان شهید آیت الله مدنی خرم آباد برگزار می شود.

قابل ذکر است: شهروندان لرستانی می‌توانند برای ثبت‌نام درمان بیماران شکاف لب از چهار مسیر ارتباطی شماره واتسابی ۰۹۰۰۳۴۰۸۶۳۶، شماره ایتا ۰۹۳۹۷۷۰۰۹۶۸، وبسایت موسسه ملی مرهم به آدرس marham.life ارتباط بگیرند و یا مدارک را به صورت حضوری به مرکز خیرین سلامت لرستان واقع در بلوار ولایت خرم آباد بین نگارستان ۱۶ و ۱۷ تحویل دهند.

 

امید داریم که سرزمین سبزمان،

ایران

همواره خاستگاه مردمانی با همت بلند و اندیشه­ای والا باشد