لزوم تقویت رسالت تربیتی شعر و ادب در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: رسالت و کارکرد شعر در ادبیات معاصر ما کمرنگ شده است و لازم است شاعران این رسالت قدرت مند تربیتی شعر و ادب را برگردانند.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: منصور احمدی در دومین نشست ادبی غزل شهریار، با اشاره به اینکه خداوند متعال انسان را به زینت بیان و کلام آراسته می کند، بیان کرد: کسانی که صاحب کلام و بیان هستند ، جایگاه ارزشمند، وافر و فرهیخته ای دارند.

وی ادامه داد: حضور در کنار اهالی شعر و ادب، پارادوکسی است که باعث می شود در اوج گرفتاری و دغدغه های اداری، چالش ها به فراموشی سپرده شوند.
احمدی تصریح کرد: شهریار اعجوبه ای در غزل معاصر ما بوده است و یاد و خاطره ای همچون سعدی و حافظ را برای ما زنده کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: رسالت تربیتی شعر و ادب بسیار کمرنگ شده است لذا از جامعه شعر و ادب استان درخواست می شود که به مدد و یاری این اداره کل بیایند و این وظیفه و رسالت را دوباره رونق ببخشند و توسعه دهند.
وی افزود: تربیت، انتقال آگاهی، بینش و خرد است و این موارد همچون گنجی در اختیار شاعران قرار دارد و بایستی آنها را با بیانی شیوا به مردم انتقال دهند.

احمدی اظهار کرد: لازم است تا شاعران لرستانی رویکردی به شعر تربیتی داشته باشید و قدرت تربیتی شعر را مد نظر قرار دهید.

وی با اشاره به اینکه در کتب، قدرت تربیتی قرآن سرآمد و خارق العاده است، توضیح داد: یکی از معجزات تربیتی قران بیان و قدرت نفود در جانها است که
شاعران از قدرت نفوذ برخوردار هستند و لازم است تا با استفاده از این رسالت این قدرت را به شعر برگردانید و درکنار مجموعه شعر و دیوان و قطعات شعر، شعر تربیتی سراییده شود.

احمدی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه در بسیاری از مصرع ها و بیت های شاعران بزرگ، نکات تربیتی، حکمت، تقوا، قدرت بازدارندگی و … به خوبی نشان داده شده است ، گفت: پیشنهاد داده می شود که صاحب نظران و شعرا، جشنواره یا مسابقه ای در حوزه شعر تربیتی برگزار و شاعران به این سمت و در راستای تربیت و ارتقای سطح فرهنگ و هنر سوق داده شوند .

وی افزود: رسالت و کارکرد شعر در ادبیات معاصر ما کمرنگ شده است و لازم است این رسالت تربیتی قدرت مند شعر و ادب را برگردانند و ارشاد نیز حمایت می کند .