لزوم تعامل و همکاری‌های بیشتر با مجموعه‌های دانشگاهی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر لزوم گسترش همکاری‌های مشترک با دانشکده فنی و حرفه‌ای لرستان در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این استان تاکید کرد.

به گزارش قاب خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی لرستان بر لزوم تعامل و همکاری‌های بیشتر با مجموعه‌های دانشگاهی استان تاکید کرد و افزود: با توجه به در پیش بودن برگزاری جشنواره منطقه‌ای مد و لباس استان‌های زاگرس میانی نیاز است همکاری‌های بیشتری در زمینه برگزاری هر چه غنی‌تر این جشنواره در استان انجام شود.

روانشاد هدف از برگزاری این جشنواره را حضور طراحان مد و لباس کشور در استان و ارائه لباس‌های بومی، محلی، سنتی با متدهای روز اجتماعی عنوان کرد و افزود: در این جشنواره لباس‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند و ضمن آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با این‌ لباس‌ها زمینه ورود این‌گونه لباس‌ها به بازار فراهم و ان‌شاالله به تولید انبوه نیز می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه حوزه عفاف و حجاب و مد و لباس جز پنج موضوع فرهنگی کلان کشور است، افزود: در این زمینه نیازمند رویش‌های جدید و کنش‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم و باید فعالان این حوزه از طریق فعالیت‌های دبیرخانه ‌ای همچون دبیرخانه مد و لباس زاگرس شناسایی و تقویت شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت انجمن مد و لباس در استان نیز گفت: به منظور فعالیت‌های بهتر، این انجمن نیازمند حمایت‌های بیشتری است.

در ادامه عبدالصمد حمیدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای لرستان با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه بر لزوم گسترش همکاری‌های طرفین، با هدف توسعه و ارتقای همکاری‌ها تاکید کرد.