لزوم استفاده از فرصت ماه رمضان برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر ضرورت استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری تأکید کرد.

به گزارش قاب خبر: اعظم روانشاد بیان کرد: فرصت مغتنمی ایجاد شده تا بتوانیم در ماه رمضان برای تعمیق و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی و تربیتی، زمینه رشد و بالندگی معرفتی و معنوی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کرد.

وی افزود: رویداد فرهنگی قرآنی «حافظ شو» همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن ویژه کودکان و برزگسالان در استان نیز انجام می‌شود که انتظار می‌‌رود روسای شهرستان‌ها در معرفی این طرح اهتمام ویژه داشته باشند.

روانشاد به برگزاری ضیافت افطاری هنرمندان در تمام شهرستان‌های استان اشاره و تصریح کرد: این برنامه در یک فضای صمیمانه با همکاری حوزه هنری، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، جبهه فرهنگی انقلاب و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پس از ایام رسمی تعطیلات نوروز برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این برنامه که با محوریت مدیران انجمن‌ها فرهنگی هنری برگزار می‌شود، هنرمندان به بیان دیدگاه‌های خود و تبادل نظر در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است، افزود: با توجه به اینکه این ماه فرصت مغتنمی برای انس بیشتر با قرآن، دعا و نیایش است؛ در همین راستا محافل انس با قرآن در سراسر استان با حضور قاریان برجسته استانی و ملی برگزار می شود.

روانشاد بر اجرای طرح ملی قرآنی زندگی با آیه‌ها تحت عنوان “مسطورا” در تمام شهرستان‌های استان تاکید کرد و افزود: نخستین مرحله این طرح که برگرفته از کتاب ” طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن” مقام معظم رهبری است، بر توجه به مضامین و مفاهیم پایه‌ زندگی‌ساز قرآن در متن فعالیت و زندگی همه‌ علاقه‌مندان به کتاب آسمانی تاکید دارد.