لزوم استفاده از تمامی ظرفیت ها برای اجرای طرح های پدافند غیرعامل

استاندار لرستان گفت: پدافند غیر عامل ظرفیتی مهم برای شناسایی تهدید ها است و با نگاه آینده‌نگرانه به شناسایی مسائل و تهدیدات جامعه پرداخته و در جهت رفع مخاطرات عمل می کند.

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویار بیان کرد: از تمامی ظرفیت ها برای اجرای طرح های پدافند غیر عامل در استان، از جمله مذاکره با بانک ها و یا اختصاص اعتبار اجرای طرح باید استفاده شود.

وی ادامه داد: بدیهی است برنامه ریزی دقیق در انجام صحیح اقدامات اثرگذار تر خواهد بود و موجب برداشتن گام های اساسی می شود.

استاندار لرستان اظهار کرد: مقرر گردیده در رابطه با دو درصد اعتبار اختصاص یافته به پروژه های عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان گزارش جامعی تهیه و در اختیار کارگروه برای اتخاذ تدابیر لازم قرار گیرد . 

زیویار ادامه داد: استفاده از انرژی های تجدید پذیر نیز از مهمترین مواردی است که در بحث پدافند غیر عامل به آن پرداخته شده و با توجه به ظرفیت های موجود در استان ضرورت دارد در این رابطه اقدامات اثرگذاری با همکاری دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرد . 

 وی افزود: موارد بهداشتی و بیولوژیک بویژه در بحث کشتارگاه های استان از دیگر نکاتی بود که در قالب دستور کار در جلسه امروز مطرح شد و با توجه به گزارشات ارائه شده مقرر گردید به منظور رفع مشکلات در این حوزه اقدامات لازم حمایتی با برنامه ریزی دقیق و رعایت تمامی موازین انجام شود و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در اختیار کارگروه قرار گیرد . 

استاندار لرستان عنوان کرد: استفاده صحیح از انرژی بخشی از مهمترین تصمیمات کارگروه پدافند غیر عامل را به خود اختصاص داد که مقرر شد، دستگاه های اجرایی نسبت به بررسی ظرفیت های موجود اقدام کنند و این ظرفیت ها به منظور بهره گیری صحیح به کارگروه معرفی شوند.

زیویار گفت: در راستای اجرای دقیق این طرح راهبردی لازم است در کنار برآورد هزینه ها و زمان مورد نیاز، اجرای مصوبه نیز توسط دستگاههای اجرایی تضمین و اقدامات عملیاتی شود .