لرستان دارای بیشترین کارگر بیمه شده صنعت ساختمانی در کشور

قاب خبر: مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه استان بیشترین آمار کارگران صنعت ساختمان کشور را دارد، گفت: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۳۲۸ نفر کارگر ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی استان است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: منوچهر گودرزی بیان کرد: علاوه بر این ۲۴ هزار و ۱۹۸ راننده ، ۲ هزار و ۱۹۷ نفر کارفرمای صنفی، ۲ هزار و ۶۴۹ قالیباف، ۷۸ زنبوردار، ۲۰۱ باربر، ۶۵۴ خادم مسجد تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند و از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۹ هزار واحد کارگاهی دارای بیمه تامین اجتماعی کارگری در استان وجود دارد.

گودرزی با اشاره به نقش مهم کارفرمایان در تامین منابع بیمه ، بیان کرد: ۱۹ هزار و ۱۶۴ واحد کارگاهی در استان وجود دارد که بیمه کارگران را به سازمان پرداخت می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۷۷۴ هزار و ۶۰۲ نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمت این بیمه هستند، ادامه داد:. ۸۳ هزار و ۵۰۵ مستمری بگیر بازنشسته، ازکار افتاده و بازمانده تحت پوشش تامین اجتماعی این استان هستند که بصورت ماهانه حقوق دریافت می کنند و بیمه شدگان اصلی نیز ۲۳۵ هزار و ۸۸۳ نفر هستند که نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش حدود ۶ هزار نفری داشته اند.

گودرزی عنوان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری تامین اجتماعی لرستان یک هزار و ۹۵۱ نفر و عائله مستمری بگیران و بیمه شدگان اصلی، ۷۷۴ هزار و ۶۰۲ نفر از جمعیت استان هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان تصریح کرد: سال گذشته ماهانه به طور متوسط ماهانه ۴۹۵ میلیارد تومان صرف تعهدات بلند مدت استان و در حوزه تعهدات کوتاه مدت بصورت متوسط ماهانه ۱۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.