فراهم کردن ظرفیت ها برای جذب جوانان مستعد و نخبه مهارتی استان در المپیاد ملی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: باید با همتی افزون، در راستای پیشبرد اهداف سازمانی، ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی، پیوند دانش و مهارت و در نتیجه کمک به اشتغال جوانان توانمند استان تلاش کرد.

به گزارش قاب خبر: حشمت اله معتمدی بیان کرد: تفاهم ‌نامه کشوری در راستای اجرای طرح مهارت افزایی دانش آموختگان دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در حوزه مشاغل و کسب و کارهای نوین (موسوم به طرح نخلستان) امضا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با بیان اینکه ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در بیستمین دوره از مسابقات ملی مهارت تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱، ادامه خواهدداشت، افزود: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت از مهم‌ترین اهداف برگزاری این المپیاد ملی است.

معتمدی عنوان کرد: متقاضیان شرکت در این مسابقات باید یکی از مدارک، گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در رشته‌های مرتبط، دیپلم کاردانش یا فنی وحرفه‌ای در رشته‌های مرتبط، فارغ التحصیلان دانشگاه فنی وحرفه ای و دانشکده های مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی به غیر از رشته های امنیت سایبری- پردازش ابری، توسعه نرم افزارهای موبایل، راهکارهای نرم افزار برای تجارت، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه و طراحی و توسعه وب، را دارا باشند.

وی ادامه داد: بایستی با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های خود، شرایط جذب و حضور حداکثری جوانان مستعد و نخبه مهارتی استان، در این المپیاد ملی را فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان عنوان کرد: نقش و اهمیت ارزشیابی مهارت در اعتبار بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقا­ی شان و منزلت گواهینامه های سازمان امری اساسی و کلیدی است.

وی بر بهبود حوزه‌های سنجش استان و ایجاد کارگاه‌های نوین آزمون عملی و پروژه محور نمودن این آزمون ها  تاکید کرد. 

معتمدی افزود: توانمندسازی جامعه فارغ التحصیلان دانشگاهی با استفاده از آموزش های مهارتی مورد نیاز و بروز می تواند شرایط ایجاد بازار کار خود را در کشور فراهم نماید، لذا تاکید ویژه در اجرای این طرح در سطح استان، در دستور کار است.

وی گفت: آموزش‌های مهارتی شاه‌کلید ایجاد اشتغال است و مشاغل آینده و آینده مشاغل در گرو پیوند ناگسستنی دانش و مهارت است.