غیر قانونی بودن نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و شبکه توزیع آب

قاب خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و شبکه توزيع آب غیرقانونی است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: یاسر اکبریان در خصوص نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه آب ، تصریح کرد: با مشترکینی که به صورت مستقیم اقدام به نصب پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: هر مشترکی که به دلیل افت فشار شبکه نیازمند استفاده از پمپ برای تقویت فشار آب داخل ساختمان باشد  می بایست بین پمپ و کنتور از مخزن ذخیره آب استفاده کند.

اکبریان همچنین دراین خصوص گفت: طبق  بند ۲-۳۴-۴ آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه های آب و فاضلاب کشور در مواردی که در شبکه افت فشار و یا کمبود آب وجود دارد مشترک اجازه نصب پمپ بر روی شبکه آب  به طور مستقیم را نخواهد داشت و در صورت تخلف، شرکت نسبت به قطع انشعاب آب تا برچیدن پمپ اقدام خواهد نمود.

وی به مشکلات ناشی از نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آب اشاره و تاکید کرد: این اقدام باعث نشان دادن مصرف غیر واقعی بر روی کنتور آب و تحمیل آب بهای بسیار بیشتر از مقدار واقعی مصرف به مشترکین (در مواقع افت فشار آب به دلیل مکش پمپ آب به همراه مقادیر زیادی هوا و کف از کنتور عبور می کند) و همچنین ایجاد فشار منفی ناشی از کارکرد تعداد زیادی پمپ های خانگی بر روی شبکه آب موجب مکیده شدن آب سطحی آلوده و فاضلاب خانگی در نقاطی می شوند که شبکه آب دارای شکستگی و یا دارای نشتی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از مشترکین درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه شکستگی یا وجود انشعابات غیرمجاز و نصب پمپ بدون مخزن بر روی شبکه آب به مرکز ارتباط مردمی ۱۲۲ این شرکت که بصورت ۲۴ساعته آماده پاسخگویی می باشد و تماس با آن رایگان می باشد اطلاع داده شود تا همکاران در اسرع وقت رسیدگی نمایند