عدم تخصیص اعتبار برای برنامه جوانی جمعیت در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در اجرای اهداف و برنامه‌ها، دغدغه‌ها اهمیت بیشتری دارند و اگر دغدغه‌مندی وجود داشته باشد، مشکلات دیگر هم رفع می‌شود.

بهرام دلفان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه قسمتی با اداره راه و شهرسازی، گفت: در این تفاهم نامه در راستای ایجاد خوابگاه متاهلی مقرر شده زمین مورد نظر در اختیار پیمانکار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه در قسمت دیگر این تفاهم نامه تهیه مسکن برای کارکنان و اعضای هیأت علمی در نظر گرفته شده، افزود: در این راستا حدود ۲ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که پس از بررسی، افراد واجد شرایط در لیست قرار خواهند گرفت.

دلفان بیان داشت: تهیه لیستی با مشخصات تعداد کارمندان استان، جنسیت، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان آن‌ها می‌تواند در راستای افزایش ازدواج و فرزندآوری موثر واقع شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچ اعتباری برای برنامه جوانی جمعیت تخصیص داده نشده است.

مریم کوشکی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی مهد کودک در ستاد شبکه‌های بهداشت، اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچ اعتباری برای برنامه جوانی جمعیت تخصیص داده نشده است.

کوشکی افزود: با توجه به این موضوع باید با خلاقیت و اعتبارات موجود بتوانیم برنامه‌ها و اهداف جوانی جمعیت و فرزند آوری را اجرا کنیم.

وی عنوان کرد: با همکاری مجموعه آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، زیرپرتال جوانی جمعیت در سایت دانشگاه ایجاد شده و مطالب مرتبط با جوانی جمعیت در سایت قرار گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از تهیه کتابچه اقدامات جوانی جمعیت خبر داد و گفت: مطالب این کتابچه آماده شده و به زودی به مرحله چاپ می‌رسد.