ضرورت عدالت اجتماعی در دستگاههای اجرایی

نماینده ولی فقيه در لرستان گفت: پرچم ما را ، با پرچم حضرت امیرالمومنین می شناسند.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی افزود: در دستگاه های اجرایی ما نباید ظالم وجود داشته باشد و باید عدالت اجتماعی سرلوحه کارها باشد و در استخدام ها و جذب نیرو باید ضابطه مند و با رعایت عدالت اجتماعی عمل شود.

وی ادامه داد: مقام رهبری تاکید دارند که هر قوه ای و هر دستگاه اجرایی در کشور به وظیفه اش با حفظ رعایت عدالت اقدام کرده و شایسته سالاری صورت بگیرد و مدیرانی گزینش شوند که در مسیر انقلاب حرکت کرده ، توانایی کار جهادی داشته تا در این مسیر به سمت ارزش های دینی و الهی حرکت کرده و در راستای سیاست ها و راهبردهای انقلابی گام بردارند.

نماینده ولی فقه در استان گفت: اگر نقاط قوت تقویت شود و برای جبران کاستی ها اقدامی صورت بگیرد ؛ می توان در راستای برقراری عدالت اجتماعی در جامعه و شایسته سالاری ، گام برداشت و در برابر تبعیض ها ایستاد و عدالت اجتماعی را سرلوحه کارها قرار داد و بطور قانونمند و ضابطه مند عمل کرد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم راه و مسیر را به انسان نشان می دهد و قرآن برای همه کتاب هدایتگر است ؛ اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت است و خداوند می فرمایند: ما انسان را هدایت می کنیم و به او مسیر را نشان می دهیم تا رستگار شده و به مقصد نهایی خود برسد .

وی گفت: خداوند به اجبار هدایت را برای همه دارند و در وهله ی اول هدایت برای همه یا عموم است؛ اما بعضی ها خود را در مسیر هدایت قرآنی قرار نمی دهند یا از مسیر هدایت خارج شده و طغیان می کنند.

شاهرخی افزود: اگر کسی بر خلاف این مسیر حرکت کند ؛ به خود آسیب می زند و سد فی سبیل الله کرده ؛ کفر ورزیده ، کافر شده و گمراه می شود.
وی افزود: ظالم ، مصرف کننده،  کافر، ،فاسق، یاغی و گمراه شده کسی است که با دین و ارزش های الهی ضدیت دارد و به هدایت الهی پشت می کند و هدایت ویژه خداوند هرگز نصیب گروه ظالمان و کفار نخواهد شد و اولین گروه هم فاسقانند.

وی در ادامه سخنانش افزود : بعضی از مردم خدایی را که صبور است ، شکور است ، رئوف است و بهترین هدایتگر بشر بوده را ترک می کنند و هوا پرست شده و به الله پشت می کنند.

وی گفت: قرآن کتاب هدایتگر خداوند است و انسان باید با قرآن انس بگیرد و با تلاوت قرآن ، حفظ قرآن و عمل به قرآن ، راه و مسیر خود را پیدا کرده تا رستگار شود.