ضرورت سرعت عمل در اطفا حریق جنگل ها و مراتع

قاب خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در جلسه شورای معاونین، گفت:  سرعت عمل در اطفا حریق جنگل ها و مراتع بسیار مهم است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: حسین میرزایی بیان کرد: پوشش غنی علوفه ها می تواند حریق را در سطح جنگلها و مراتع به یک چالش تبدیل کند؛ لذا نظارت ها و گشت ها بایستی دوچندان شود.

وی جنگل های لرستان را مستعد حریق دانست و افزود: روسای شهرستان ها بایستی با تدابیر در نظر گرفته شده و با برنامه ریزی های لازم در بحث پیشگیری از حریق، تمام توان خود را به کار گیرند و هیچ عذر و بهانه ایی را در این خصوص پذیرا نخواهم بود.

میرزایی اظهار کرد: امیدوارم در سطح جنگلهای کشور بالاخص استان لرستان دیگر شاهد هیچگونه حریقی نباشیم اما چنانچه حریقی اتفاق افتاد ضمن داشتن سرعت عمل، حتما رئیس شهرستان بایستی پیشگام تر از نیروها در عرصه حضور داشته باشد.

وی جلوگیری از کَت زدن درختان بنه، پیشگیری از حریق، تخریب سنواتی، جلوگیری از زغال گیری، مشارکت همکاران در کارها، بحث ترمیم و جایگزینی ناوگان خودرویی و… را بسیار مهم تلقی کرد و تصریح نمود: یگان حفاظت و شهرستان ها بایستی جلوگیری از کَت زدن درختان بنه را نیز در اولویت کاری خود قرار دهند و بر روی این مسئله بسیار حساس باشند.