ضرورت ساماندهی ساختمان دانشگاه فرهنگیان

قاب خبر:کمیسیون ساماندهی وضعیت ساختمانی دانشگاه فرهنگیان و اعلام جمع بندی کمیسیون به هیأت امنا در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش قاب خبر: استاندار لرستان گفت: اعضای این کمیسیون صاحب نظران و صاحبان رأی در مورد ایجاد ساختمان های جدید برای دانشگاه می باشند.

فرهاد زیویار خواستار مشخص شدن یک رویکرد متمرکز برای ساماندهی وضعیت ساختمانی دانشگاه فرهنگیان توسط کمیسیون مذکور شد.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان یکی از مهم ترین فضاهای آموزشی می باشد چرا که معلمان ما که قرار است آینده سازان کشور را تربیت کنند ماحصل همین دانشگاه هستند.

استاندار لرستان اظهار کرد: برای ساماندهی وضعیت ساختمان دانشگاه فرهنگیان دستگاه های اجرایی ذیربط می بایست مشارکت لازم را داشته و کمک هایی داشته باشند.

زیویار عنوان کرد: برای رفع این مشکل باید ابتدا روی داشته های خودمان برنامه ریزی کنیم.

وی تأکید کرد: برای ایجاد یک فضای جدید و در شأن دانشگاه فرهنگیان باید افق ها و مطالبات آینده را در نظر بگیریم.

در این نشست اعضای حاضر در جلسه نقطه نظراتی در مورد مرمت و یا ایجاد ساختمان جدید برای دانشگاه فرهنگیان اعلام کردند که در دستور بررسی قرار گرفتند.

بازسازی بخشی از اردوگاه دانش آموزی به منظور بهره برداری دانشگاه فرهنگیان، تخلیه و بازسازی انبار اداره کل آموزش و پرورش برای استفاده دانشگاه فرهنگیان، صدور مجوز کاربری و ساخت و ساز مجاز برای برخی از محوطه های بلا استفاده در مجموعه های تحت تصدی دانشگاه فرهنگیان، درخواست واگذاری بخشی از زمین های دانشگاه لرستان که در تصدی اداره کل راه و شهرسازی قرار دارند به دانشگاه فرهنگیان برای احداث ساختمان جدید، استفاده از ساختمان های دانشگاه فرهنگیان شهرستان بروجرد به منظور اسکان موقت دانشجویان دانشگاه خرم آباد تا زمان ساماندهی وضعیت ساختمانی، مهم ترین پیشنهاداتی بود که در دستور بررسی میدانی و اعلام نتیجه در جلسه ی آتی قرار گرفت.

گفتنی است دانشگاه فرهنگیان شهرستان خرم آباد به دلیل ظرفیت بالای دانشجو، کمبود فضا و مستهلک بودن برخی از فضاهای آموزشی نیاز به ساماندهی ساختمانی دارد.