ضرورت  تعامل و همکاری جهاد با بانک کشاورزی

قاب خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت : تعامل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی با بانک کشاورزی لازم و ضروری است.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی بیان کرد: هدف مشترک جهاد کشاورزی وبانک کشاورزی لرستان حمایت ازکشاورز وسرمایه گذار دربخش تولید وبهره وری است وتعامل وگفتگو بهترین ابزار وشیوه برای رسیدن به این هدف است که همه دراین مسیر باید تلاش کنیم.

وی اظهار کرد:واقعیت این است که بخش کشاورزی وابسته به بانک کشاورزی است، ما در این دو سال اخیر اقدامات موثری از بانک کشاورزی استان ازلحاظ پرداخت تسهیلات به کشاورزان شاهد بودیم.

شاهرخی افزود: در بحث مردمی‌سازی حدود ۹۰۰ میلیارد تومان در طی چند ماه توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است که این اقدام بزرگی درراستای کمک به بخش کشاورزی وبهره بردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ بود که ما ۱۰۰درصد در استان اعتبار جذب کردیم و برای اولین سالی بود که نه تنها ۱۰۰ درصد سهم استان را جذب کردیم بلکه توانستیم از سهمیه شناور بعضی از استان‌ها استفاده و جذب کنیم.

وی با بیان اینکه ممکن است دربانک  کشاورزی درارائه خدمات مشکلات وجود داشته باشد؛ گفت:گرچه ممکن است در سیستم بانک کشاورزی استان کاستی‌هایی وجود داشته باشد اما واقعیت امراین است که بانک کشاورزی محلی برای ارائه خدمات و تسهیلات برای کشاورزان است و می‌تواند به اقتصاد استان و تولید بخش کشاورزی کمک کند و حتی در مواقع بحرانی که خیلی از بانک‌هایی که مصارف و پرداختی‌های آنها منفی است اما بانک کشاورزی با آن مسئولیت پذیری که نسبت به کشاورزان دارد دراین مدت عملکرد مطلوبی رضایت بخشی داشته .

شاهرخی گفت: ازهدف های ما دراین جلسه تعامل و ارتباط بین جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی است و هدف مشترک ما حمایت ازکشاورز وسرمایه گذار دربخش تولید است وتعامل وگفتگو بهترین ابزار وشیوه برای رسیدن به این هدف است که همه دراین مسیر باید تلاش کنیم.