ضرورت تشکیل انجمن خیرین راه در لرستان

قاب خبر: معاون فنی راه‌های روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در آیین افتتاح پل شهدای ارتش شهرستان چگنی، گفت: بهسازی و احداث ۲۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی کشور نیازمند تامین اعتبار ۳۰۰ هزار میلیارد تومان(همت) است.

به گزارش قاب خبر: خداداد مقبلی بیان کرد: ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور ساخته شده است و ۳۲ هزار کیلومتر برای هفت هزار و ۲۲۲ روستا باقی مانده بود که برای تکمیل ۲۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از این میزان، ۳۰۰ همت اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: ۹۷ هزار روستای دارای سکنه در کشور وجود دارد که ۴۰ هزار روستای آن دارای بیش از ۲۰ خانوار است.

مقبلی تصریح کرد: ۹۱ پروژه راه روستایی به ارزش ۱۸ هزار میلیارد ریال توسط خیرین در حال انجام است بنابراین تشکیل انجمن خیرین در لرستان و بهره مندی از این ظرفیت ضروری است.

وی گفت: ضریب برخورداری روستاییان لرستان از راه دسترسی، مثبت ارزیابی می‌شود و ۹۰ درصد می‌باشد اما الیگودرز با ۷۰ درصد جزو مناطق محروم بود و اعتبارات مناطق محروم به این شهرستان اختصاص یافت.

مقبلی با بیان اینکه سیل ۹۸ به ۵۰۰ پل آسیب جدی وارد کرد ادامه داد: عمده آنها بر بستر رودخانه ” کشکان” بود و مقاوم سازی و احداث ۳۳۸ دستگاه پل باقی مانده است.

معاون فنی راه‌های روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور عنوان کرد: پنج پروژه به طول ۱۰۵ کیلومتر با همکاری ارتش در مناطق محروم استان های خراسان رضوی، هرمزگان و کرمان در حال اجرا می‌باشد.

وی افزود:  چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد همچنین ۶۴ پروژه با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال با مشارکت بنیاد علوی در حال انجام است.