ضرورت تجمیع محل های دفن پسماند برای توجیه اقتصادی و جذب سرمایه گذار

قاب خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تجمیع محل های دفن پسماند برای توجیه اقتصادی و جذب سرمایه گذار ضروری است.

به گزارش قاب خبر: مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان بر لزوم همکاری شوراهای اسلامی استان برای حل مشکلات زیست محیطی از جمله مشکلات پسماند شهری و روستایی، موضوعات فاضلاب شهری و روستایی و موضوعات تالاب‌های استان لرستان، افزایش سرانه فضای سبز شهری موضوع ماده ۲۲ قانون هوای پاک، ایجاد کمربندهای شهری موضوع ماده ۲۷ قانون هوای پاک و سایر مسائل محیط زیستی تاکید کرد.

علی سالاروند ظرفیت تالاب‌های استان با در نظر گرفتن انتفاع مردم و جوامع محلی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: طرح برنامه عمل تالاب‌های استان با نظر همه دستگاه‌های اجرایی ذی مدخل در کمیسیون امور زیربنایی و محیط‌زیست استان و همچنین شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان در حال تصویب است.

وی ادامه داد: مشکلات مدیریت پسماند در استان با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان و شهرداری‌ها با بهره‌گیری از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال مرتفع شدن است.

سالاروند عنوان کرد: جمع آوری محل‌های دفن غیر استاندارد پسماندهای شهری و روستایی و تجمیع محل‌های دفن پسماند برای توجیه اقتصادی و جذب سرمایه گذار ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: صندوق ملی محیط‌زیست برای ارائه تسهیلات برای رفع آلودگی ها بخصوص در حوزه مشکلات و آلودگی‌های شهری دارای ظرفیت هایی است و این اداره کل برای پیگیری تخصیص تسهیلات در این زمینه آمادگی لازم را دارد.

نماینده مردم پلدختر و نایب رئیس اول کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس نیز بر لزوم اقدام برای حل مسائل و مشکلات سطح کل استان تاکید کرد.

حمیدرضا کاظمی بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای پیگیری حل مشکلات از طرق مختلف آمادگی لازم را دارند.

وی ادامه داد: توجه و ارتقاء جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا برای پیگیری مطالبات بحق مردم ضروری است.