ضرورت بنا نهادن نظام آموزشی بر اساس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام آموزشی کشور باید براساس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و در نتیجه افزایش مهارت جویندگان کار پایه‌ریزی شود.

به گزارش قاب خبر: حجت الاسلام محمد رضا مبلغی ادامه داد: معضل اصلی امروز جامعه ما بیکاری است، برای حل این مشکل بایستی نظام آموزشی براساس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و در نتیجه افزایش مهارت جویندگان کار پایه‌ریزی شود.

وی اظهار کرد: جوانان جویای کار جهت ایجاد اشتغال مولد و هدف‌دار بایستی ابتدا در یک حرفه ماهر شوند و در ادامه بتوانند با دریافت تسهیلات کم‌بهره وارد بازار کسب‌وکار شوند و این مهم از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی علمی و عملی با محوریت ایجاد فرصت‌های شغلی امکان‌پذیر خواهد بود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به جایگاه اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان در ترویج مهارت‌آموزی در سطح استان، گفت: در صورتی‌ که بخواهیم در جهت کاهش بیکاری در سطح جامعه گام برداریم بایستی در گام نخست اعتبارات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزایش یابد تا بتوان ضمن تجهیز و به‌روزرسانی امکانات موجود با ارائه آموزش‌های مهارتی نوین افراد متخصص و ماهر را جهت ورود به بازار کار تربیت کرد.

حجت الاسلام مبلغی گفت: ایجاد مرکز تخصصی کشاورزی استان لرستان در شهرستان کوهدشت امتیاز ویژه‌ای محسوب می‌شود، که بهره‌برداری کامل و اجرای آموزش‌های مهارتی با محوریت نیازسنجی منطقه بایستی تسریع شود.