ضرورت اقدامات جهادی در حوزه مهارت‌آموزی برای‌اشتغال‌آفرینی

قاب خبر: مدیرکل دفتر مرکزی حراست و رئیس شورای هماهنگی امور فرهنگی، اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: اقدامات جهادی در حوزه مهارت‌آموزی برای‌اشتغال‌آفرینی لازم و ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: محمد جواد جامه بزرگی  بیان کرد: با توجه به جامعه هدف و نرخ رشد بیکاری که در لرستان وجود دارد و همینطور طرح “نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب”، اقداماتی جهادی در حوزه مهارت آموزی برای اشتغال آفرینی را برای این استان در نظر گرفته ایم.

جامه‌بزرگی در ادامه با اشاره به وظایف دستگاه ها گفت: ما مسئولیت توسعه مهارت‌های فنی را بعهده داریم.

وی با اشاره به بنای دولت بر چابکسازی و واگذاری کارها، بیان کرد: معتقدیم  بقای سیستم به ارتقاء نیروی انسانی، وابسته است. و تصدی‌گری امور از آسیب های سازمان می دانیم و سازمان را بایستی به سمت حاکمیتی ببریم.

رئیس شورای هماهنگی امور فرهنگی، اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ضمن بیان اینکه دولت و حاکمیت در یک جنگ اقتصادی نابرابر قرار گرفته اند؛ لازمه دست یابی به بهبود وضعیت را، همگرایی و وحدت آحاد جامعه دانست.

وی تصریح کرد: مقاومت هایی در ارتقاء نیروی انسانی و بهبود شرایط حقوق و مزایای همکاران وجود دارد که الحمدالله رب العالمین در حال شکسته شدن است. از سویی کشور در شرایط فعلی دچار جنگ اقتصادی شدیدی است که همه به وضوح شاهد آن هستیم، با این وجود، در تلاش هستیم با افزایش درآمدزایی، معیشت همکاران را بهبود بخشیم.

وی با اشاره به فرموده رهبری که بزرگترین خیانت، ایجاد یاس و نوامیدی است، اظهار داشت: معتقد هستم می توان با پیگیری، ارتباط گیری با مراجع اثربخش و حمایتی، تلاش مضاعف، اقناع گری و همیت روسای مراکز به عنوان “افسران مهارتی” می توان در سازمان، انقلاب ایجاد کرد. و چنانچه فعالیت مان منجر به اشتغال حتی یک نفر، بشود برکت را به زندگی خود وارد کرده ایم.

جامه بزرگی تصریح کرد: معتقدیم هر جایی که فضای آموزشی هست لازم است که بحث فرهنگی هم وجود داشته باشد. چرا که اتفاقات فرهنگی که می تواند در مراکز آموزشی رخ دهد در هیچ جای دیگر، به اندازه آن تاثیرگذار نخواهد بود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز گفت: با تلاش جهادی همکاران، بویژه مربیان مهارتی، توانستیم رشد افزاینده ای را در حوزه مهارت آموزی و مهارت افزایی منجر به اشتغال پایدار، شاهد باشیم.

معتمدی ادامه داد: سال گذشته توانستیم رتبه اول را در کسب درآمد به نسبت تعهد، رتبه اول در حوزه سنجش و ارزیابی “آزمون”، جایگاه اول در بحث آموزش دولتی در سه ماهه چهارم سال و همچنین مقام سوم پژوهش کشور در زمینه  تدوین سند حرفه را کسب کنیم.

جامه بزرگی از  کارگاه‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک شهرستان خرم آباد بازدید به عمل آورد و با حضور در کلاس های تئوری و کارگاه های عملی، از نزدیک با امکانات، تجهیزات، رشته و حرفه های مختلف مرکز آشنا و از مسائل کاری و مهارتی مربیان آموزشی به عنوان “سرداران مهارتی”، باخبر و در این خصوص، به توضیحات  هم راستا با وظیفه مربیان پرداخت.

گفتنی است اخیراً از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، برخی کارگاه‌ های آموزشی مراکز سطح استان، از لحاظ تجهیزات، امکانات و ابزار، بروز شده و حرفه هایی جدید و منطبق با بازار کار و نیاز استان به ظرفیت آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، افزوده شده است. همچنین این اداره کل، بزودی دپارتمان های تخصصی کشاورزی، کارآفرینی و ورشو را در دست افتتاح دارد.