صعود تیم کوهنوردی اسپیکوه اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی لرستان به سنبران

تیم کوهنوردی اسپیکوه اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی لرستان، روز جمعه ۹ شهریورماه به قله سنبران صعود کردند.

به گزارش قاب خبر: قله سَنبُران به ارتفاع ۴۱۵۰ متر مرتفع‌ترین قله رشته کوه اشترانکوه است و بعد از دنا و زردکوه سومین رشته کوه مرتفع زاگرس محسوب می‌شود.

درباره وجه تسمیه سنبران باید گفت مردم بومی این منطقه اعتقاد دارند که سنبران در زبان محلی‌شان، سنگ سفت و سخت و بران معنی می‌شود و به همین دلیل هم نام محلی را روی این قله گذاشته‌اند.

در مسیر صعود به قله سنبران دو جان‌پناه وجود دارد. جان‌پناه اول گل گل نام دارد که در ارتفاع ۲۷۰۰ متری و کنار چشمه‌ای به همین نام با ظرفیت حدود ۶۰ نفر قرار دارد.

جان‌پناه دوم چال کبود نام دارد که با ارتفاع منطقه ۳۶۵۰ متر در منطقه چال کبود واقع شده است. این جان‌پناه در دره یخچالی واقع و به برخی از قله‌های مرتفع اشترانکوه مشرف است. در جنوب این قله دریاچه زیبای گهر، در شرق آن روستای دره تخت و در شمال آن روستای تیان قرار دارد.

قله ی سنبران بر روی رشته کوه اشترانکوه واقع است و امتداد آن بر روی آن قله‌های پازن پیر، گل گل، گلریزان، گل گهر، سن بران، فیلاسون، کل جنو، کل سراب، همایون، سراب و شاه تخت قرار دارند.

در مسیر دستیابی به قله سَنبُران تعداد قابل توجهی از چشمه‌های دائمی را می‌توان دید که با آواز خوش خود، گردشگران را تا بلندترین نقاط زاگرس همراهی می‌کنند.

در عین حال، کوه‌نوردان این ناحیه می‌توانند ساعات و دقایقی چند را به تماشای دره یخچالی و با شکوه چال کبود بنشینند و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را از این ناحیه با خود به‌ یادگار داشته باشند.