صدور سند برای برای ۶۰۰ هکتار از بستر رودخانه های لرستان تا پایان سال

قاب خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان امسال برای ۶۰۰ هکتار از بستر رودخانه های استان سند صادر شود.

به گزارش قاب خبر: داریوش حسن نژاد گفت : طول کل رودخانه ها دائمی و فصلی لرستان ۹ هزار کیلومتر است و اولویت صدور سند برای مناطقی همچون رودخانه های اصلی و آبراه ها، مناطق با تراکم جمعیت بالا و زمین های با ارزش و نقاط گردشگری مانند کهمان، رودخانه خرم آباد، مادیان رود، کشکان و تیره دورود می باشد.

حسن نژاد تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای لرستان علاوه بر اقدام برای تثبیت مالکیت دولت در خصوص رودخانه ها، مطالعه تالابهای استان مانند بیشه دالان و تالاب های ۱۴ گانه پلدختر را انجام و مستندات را برای صدور سند به اداره کل ثبت اسناد و املاک ارسال کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه با دریافت سند مالکیت، تکلیف دستگاه‌های دولتی و مردم در این باره مشخص و شفاف می‌شود، افزود: با انجام اقدامات لایروبی و کارهای حفاظتی، جان و مال مردم نیز در سوانح طبیعی همچون سیل در معرض تهدید قرار نخواهد گرفت و با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر رودخانه ها و تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو، هر گونه سوءاستفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد و آب منطقه ای در نقش حاکمیتی خود با هر گونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.