صدر نشینی خیبر و شمس آذر

قاب خبر: بر اساس آخرین جدول بروز رسانی شده به لحاظ جمع‌آوری امتیازات خارج خانه دو تیم خیبر خرم‌آباد و شمس آذر قزوین در صدر جدول قرار گرفتند.

به گزارش قاب خبر: تا پایان هفته هجدهم رقابت‌های لیگ یک دو تیم خیبر خرم‌آباد و شمس آذر قزوین با جمع آوری بیشترین امتیازات در دیدارهای خارج به عنوان تیم‌های برتر در بین ۶ تیم بالای جدول محسوب می شوند و در جدول امتیازات مسابقات خارج از خانه به ترتیب در رتبه‌های نخست و دوم قرار گرفته‌اند.

تیم خیبر خرم‌آباد در ۸ مسابقه خارج از خانه ۳ برد و ۵ تساوی و مجموع ۱۴ امتیاز و تیم شمس‌آذر قزوین نیز در ۷ مسابقه خارج از خانه ۳ برد، ۴ تساوی ۱۳ امتیاز کسب کرده‌اند.

در رتبه‌های بعدی جدول امتیازات خارج از خانه؛ تیم‌های استقلال خوزستان و پارس‌جنوبی جم با ۱۲ امتیاز، فجرسپاسی و سایپا با ۱۱ امتیاز و مس شهربابک با ۱۰ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های سوم تا هفتم قرار دارند.

از بین این ۷ تیم مدعی؛ تیم‌های شمس‌آذر قزوین، خیبر خرم‌آباد، پارس جنوبی جم و استقلال خوزستان با سه برد بیشترین تعداد پیروزی در دیدارهای خارج از خانه تا پایان هفته هجدهم را در اختیار دارند؛ تیم‌های فجرسپاسی و سایپا با ۲ برد و تیم مس شهربابک با یک برد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

از حیث کسب تساوی در دیدارهای خارج از خانه نیز تیم‌های مس شهربابک با ۷، تیم‌های فجرسپاسی، سایپا تهران و خیبر خرم‌آباد با ۵ بیشترین کسب تساوی در دیدارهای خارج از خانه را به نام خود ثبت کرده‌اند؛ تیم‌های شمس آذر قزوین با ۴، استقلال خوزستان و پارس جنوبی جم با ۳؛، کمترین تساوی در دیدارهای خارج از خانه را کسب کرده‌اند؛ نکته جالب توجه اینکه از ۷ مسابقه تیم مس شهربابک که با تساوی انجامیده ۶ مسابقه با تساوی بدون گل خاتمه یافته است در مورد تیم سایپا نیز از ۵ مسابقه این تیم ۴ دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسیده است.

اما به لحاظ شکست در دیدارهای خارج از خانه خیبر خرم‌آباد، فجرسپاسی و مس شهربابک با ثبت یک باخت؛ کمترین شکست را در بین سایر تیم‌های مدعی در دیدارهای خارج از خانه متحمل شده‌اند؛ تیم‌های شمس آذر قزوین، استقلال خوزستان، سایپا تهران با ثبت یک شکست و پارس جنوبی با ثبت ۳ باخت در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

ترتیب تعداد گل زده ۷ تیم بالای جدول نیز بدین شرح استقلال خوزستان (۱۱)، شمس آذر قزوین (۸)، پارس جنوبی جم (۶)، خیبر خرم‌آباد و فجرسپاسی (۵)، مس شهربابک (۴) و سایپا تهران (۳) می باشد. این نکته در این خصوص قابل ذکر است که تیم‌های خیبر خرم‌آباد و شمس آذر قزوین به ترتیب در دو دیدار هفته‌های نهم و هجدهم به دلیل مسائل انضباطی رقبای خود به میدان نرفتند که در صورت برگزاری این مسابقات احتمال داشت رتبه‌ این دو تیم‌ به لحاظ گل زده در خانه حریفان دستخوش تغییراتی شود.

در نهایت به لحاظ گل خورده نیز تیم‌های مس شهربابک با ۴ گل و خیبر خرم‌آباد با دریافت ۵ گل کمترین تعداد گل خورده در بین ۷ تیم مدعی و بالای جدولی در دیدارهای خارج از خانه تا پایان هفته هجدهم را به نام خود به ثبت رسانده‌اند. در رتبه‌های بعدی نیز تیم‌های فجرسپاسی و سایپا با دریافت ۶ گل و شمس آذر قزوین و استقلال خوزستان به ترتیب با دریافت ۸ و ۹ گل قرار گرفته‌اند.