شناسایی و بهره مندی از ظرفیت خیرین در مدیریت پایدار منابع طبیعی

نشست مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اعضا کمیته فنی و شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان برگزار‌ شد.

به گزارش قاب خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: اراضی لرستان را ۴۳ درصد جنگل، ۲۵ درصد زراعت و ۳۲ درصد را مرتع تشکیل می دهد.

شیرزاد نجفی افزود: تعهدات سازمانی اعم از آموزش مجریان و بهره‌برداران، شناسایی و بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در مدیریت پایدار منابع طبیعی، معرفی مجریان نمونه، انعقاد تفاهم نامه با سایر دستگاه‌های اجرایی، جذب همیار طبیعت،  آموزش توانمندسازی کارکنان و مدیران، ظرفیت سازی، ایجاد و ساماندهی تشکل‌های تخصصی و صدور مجوز، تعیین صلاحیت تشکل ها، تهیه کتابچه اقدام ۱۴۰۰ و…انجام گرفته است.

 
مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: منابع طبیعی جزء ارزش های استراتژیک و سطح بالا به حساب می آید و به همین منظور می طلبد که مدیریت بالا در آن اِعمال بشود.

 حسین میرزایی با بیان اینکه، منابع طبیعی یک مفهوم اجتماعی است و بایستی در آن ریسک پذیر بود، خاطرنشان کرد: در بند یک سیاست کلی نظام به عزم ملی اشاره شده، چیزی که خیلی برای ما مهم و حائز اهمیت است.

 وی آموزش را برای تمامی نیروها مهم دانست و تصریح کرد: در رابطه با توسعه فرهنگی سه کار، رویکرد مبتنی بر قانون، رویکرد مبتنی بر اخلاق، رویکرد مبتنی بر آگاهی و دانش می توان انجام داد.

میرزایی عنوان کرد: پک های ترویجی بایستی بر اساس مشکلات پیش آمده باشد؛ مثلاً در رابطه با معدن، پک ترویجی معدن طراحی شود و به تناسب، با هر مشکل پک ترویجی آن باید طراحی گردد.