شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز ۷۳ هکتار زمین کشاورزی در لرستان

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان گفت: ۷۳۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی استان از ابتدای سال تاکنون شناسایی شده است.

به گزارش قاب خبر: سرهنگ مسلم مویدی ادامه داد: در این راستا برای متخلفان اخطار صادر شده و توقف عملیات صورت‌گرفته است. بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز ثبت شده در سامانه مربوط به شهرستان‌ خرم‌آباد با تعداد ۲۳۳ مورد بوده است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز می باشد.

سرهنگ مویدی گفت: زیان خارج شدن اراضی مرغوب کشاورزی از چرخه تولید، به سهولت قابل جبران نیست بنابراین حفظ و حراست از اراضی، یک رسالت مهم و مستلزم بکارگیری امکانات موجود و تعامل با سایر دستگاه‌ها است.

وی اظهار کرد: گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی در سطح استان فعال هستند و با حضور در راستای جلوگیری از تخریب زمین های کشاورزی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

سرهنگ مویدی بیان کرد: از شهروندان انتظار می رود در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ و یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.