شروع پویش خانه تکانی در لرستان با مدیریت مصرف آب شرب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: میزان مصرف آب در لرستان ظرف ۶ ماه گذشته  ۶۷  میلیون متر مکعب بوده است، در ۱۵ روز پایانی اسفند ماه به دلیل سنت خانه تکانی مصرف آب ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش قاب خبر: یاسر اکبریان بیان کرد: در ۱۵ روز پایانی اسفند ماه به دلیل خانه تکانی مصرف آب ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور  تا ۴ اسفند، معادل ۹۴.۲ میلیمتر بوده که نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۳۴ درصد و نسبت به سال آبی گذشته که باز هم سال خشکی بود ۲۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: باهماهنگی با تعدادی از نهادهای اجتماعی وفرهنگی وهمچنین سازمان های مردم نهاد از نیمه دوم اسفندماه پویشی را تحت عنوان سنت خانه تکانی و مدیریت آب شرب درلرستان شروع کردیم و تا اواخر اسفند با اقدامات مختلفی فرهنگی و اطلاع رسانی انتطار داریم از مصرف بی رویه آب شرب  جلوگیری شود.

اکبریان عنوان کرد: از شهروندان انتظار داریم  در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب با استفاده کامل از ظرفیت ماشین‌های لباس‌شویی و ظرف‌شویی و واگذاری شستن فرش‌ها به مراکز قالی‌شویی می‌توانند خانه‌تکانی بدون هدررفتن آب انجام دهند.

وی گفت: شهروندان برای پاکسازی راهرو‌ها و معابر هم تا جایی که  امکان دارد استفاده از آب را حذف کنند و اگر هم قرار است شست و شو با آب انجام شود، از مواد شوینده کمتری استفاده شود چرا که استفاده زیاد از مواد شوینده مدت زمان فرایند شست و شو را افزایش می‌دهد و طبیعتا مصرف آب نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

اکبریان با تاکید بر اینکه در شست‌وشوی در و پنجره‌ها هنگام خانه‌تکانی، نکات مدیریت مصرف آب را رعایت کنیم، افزود: به منظور ارائه خدمات پایدار آبرسانی، خانه تکانی را به روز‌های پایانی سال موکول نکنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تاکید کرد: با توجه به سنت خانه‌تکانی در روز‌های پایانی سال و کمبود منابع آبی، از مصارف غیرضروری پرهیز کنیم.