سرمایه گذاری دشمن در فضای مجازی برای جایگزینی کتاب و کتابخوانی

قاب خبر: معاون فرمانداری شهرستان رومشکان گفت: دشمن برای جایگزینی فرهنگ کتاب و کتابخوانی با فضای مجازی سرمایه‌گذاری کرده است.

‍ به گزارش قاب خبر: بازوند بیان کرد: متاسفانه امروز با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلان کشورهای استکباری و با همراهی دولت‌های مرتجع منطقه، فرهنگ استفاده از فضای مجازی جایگزین فرهنگ کتاب و کتابخوانی شده است که همین امر باعث تقلیل قدرت تفکر و تجزیه و تحلیل جوانان و نوجوانان شده است و عدم توجه کافی به رشد فکری نوجوانان و مقوله سواد رسانه‌ای، آنها را به طعمه‌های بی دفاع در برابر فضای مجازی تبدیل نموده است.

وی با انتقاد از فضای حاکم بر نظام آموزشی که متولی امر تشویق به کتاب و کتابخوانی می باشد گفت : نظام آموزشی در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی ضعف جدی داشته و نیاز به بازنگری در سیاست‌ها به چشم می‌خورد.

بازوند در بخش دیگر از سخنان به ظرفیت فرهنگی گسترده شهرستان رومشکان، توجه جدی به امر کتاب و کتابخوانی در راستای بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم اشاره کرد.

وی گفت : کتابخانه روستای رنگین‌بان با کمک خیرین تکمیل شده است.

بازوند خواستار پیگیری استقرار ناشر از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و گفت : نامه نگاری‌های لازم جهت شروع کارهای مطالعاتی ساخت مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان رومشکان انجام شده است.

وی بر سیستمی شدن پرداخت نیم درصد درآمد کل شهرداری بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی جهت ترویج کتاب و کتابخوانی تاکید نمود.