سامانه کابوک ضرورت تنظیم و نظارت دقیق بر بازار مرغ

قاب خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استفاده از سامانه کابوک در راستای ثبت میزان تولید و عرضه، تنظیم بازار مرغ، نظارت و بازرسی دقیق، خروج و...لازم و ضروری است.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی تصریح کرد: برگزاری این قبیل جلسات باعث می شود تا نقاط ضعف شناسایی و در جهت رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: در راستای تنظیم بازار مرغ لازم است تا تقسیم کار صورت گیرد و روسای مراکز نیز پای کار باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد:  روسای مراکز، مسئولین امور دام، دامپزشکی، تنظیم بازار و… پای کار باشند و برای آنها کلاس آموزشی برگزار شود تا در جهت نظارت و بازرسی از کشتارگاه، توزیع و عرضه مرغ فعالیت خود را آغاز نمایند و بازرسی به صورت هدفمند و با دقت نظر و جزئیات بیشتری صورت گیرد.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع سامانه کابوک نیز اشاره کرد و گفت:  برای این سامانه  برنامه ریزی و تلاش های زیادی صرف شده است و باید خروجی آن به مجموعه سازمان جهاد کشاورزی کمک کند.

وی افزود: اصل سامانه کابوک نیاز ضروری است و حداقل هایی را در اختیار قرار می دهد اما لازم است ارائه اطلاعات از طریق این سامانه به حداکثر برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: تولید، عرضه ، توزیع و فروش مرغ باید از طریق سامانه کابوک انجام شود و در صورتی که هر یک از این موارد در این سامانه ثبت نشود با افراد خاطی برخورد جدی صورت می گیرد.

حسین میردریکوند؛ کارشناس بازگانی سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه عنوان کرد: در راستای تنطیم و نظارت هر چه بهتر لازم است تا مجوز حمل و تخلیه مرغ در همان روز صادر شود و جی پی اس خودروی حمل مرغ نیز فعال باشد، میزان تولید، عرضه، توزیع و فروش مرغ نیز در سامانه کابوک ثبت شود .

مدیر نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی  سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز اظهار کرد: نظارت و بازرسی از روند تولید مرغ، کشتارگاه و بازار به صورت مستمر انجام می شود و در این راستا ۴۵۰ پرونده برای مرغداران، توزیع کنندگان و… تشکیل شده است که به مبلغ ۱۰ میلیارد جریمه شده اند.

جواد احمدپور ادامه داد: از مجموع کل پرونده های تشکیل شده، ۲۰۰ مورد متعلق به فروش مرغ خارج از سامانه کابوک بوده است.