ساخت دستگاه پرتاب سیم برای شرکت برق توسط دانشگاه آزاد دورود

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان اظهار کرد: دستگاه لانچر (پرتاب کننده) توسط دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان دورود ساخته شده است.

به گزارش قاب خبر: مهران امیری افزود: دستگاه لانچر (پرتاب کننده) توسط دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان دورود به سفارش دفتر مدیریت بحران معاونت بهره برداری این شرکت ساخته شده است.

وی ادامه داد: در زمان های سیلاب و بحران ، عبور سیم از عرض رودخانه های طغیان کرده به عنوان یک چالش برای شرکت های توزیع برق می باشد که در این راستا شرکت توزیع برق لرستان در سال گذشته و جهت استفاده از پتانسیل مراکز دانشگاهی و دانش بنیان، نسبت به ساخت دستگاه پرتاب کننده یا لانچر ، قراردادی را با دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود منعقد و اساتید و دانشجویان این مرکز نسبت به طراحی و ساخت دستگاه مذکور اقدام نمودند.

امیری تصریح کرد: دستگاه مذکور قادر است تا ۴۰۰ متر سیم بکسل را پرتاب و با این کار زمینه عبور سیم از عرض رودخانه یا دره ها مهیا می گردد.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به روند ساخت دستگاه لانچر، اعلام کرد: پیشرفت ساخت دستگاه لانچر ۹۵ درصد است که با تامین قطعات جزیی ، این پروژه ظرف ۱۵ روز آینده تکمیل و آماده آزمایش اولیه است.