رونمایی از پهباد برای پایش جنگلها و شناسایی متخلفین منابع طبیعی/ در خواست بالگرد برای پیشگیری از حریق های احتمالی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: برای پیشگیری از حریق های احتمالی در سطح جنگل های لرستان درخواست بالگرد داشته ایم.

به گزارش قاب خبر: شیرزاد نجفی با اشاره به پیشگیری از وقوع و اطفاء حریق و جلوگیری از قطع و سرشاخه زنی درختان جنگلی به منظور تعلیف دام؛ تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و عدم بارش ها در فصل بهار و بیم از آتش سوزی جنگل ها، وجود بالگرد امری ضروری است.

وی ادامه داد: به همین منظور درخواست بالگرد به سازمان جنگلها ارسال شده تا در صورت مساعدت، بالگرد به مدد جنگل های لرستان بیاید.

نجفی افزود: با توجه به خشکسالی و نبود علوفه، دامداران به سرشاخه زنی درختان مبادرت می کنند که وظیفه ماست با برگزاری کلاس های آموزشی، ترویجی و نظارت های مستمر، کلیه دامداران را ارشاد کنیم.

وی به پیشگیری از حریق و احداث آتش بُر در مناطق حساس و بحرانی اشاره و تصریح کرد: تهیه و آماده کردن امکانات و تجهیزات برای اطفاء حریق و پخش اطلاعیه جهت عدم سرشاخه زنی توسط دامداران و پخش اطلاعیه جهت پیشگیری از آتش سوزی های احتمالی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار کرد: پروانه چرا دامداران در صورت انجام سرشاخه زنی باطل خواهد شد.

وی ادامه داد: پایش مناطق جنگلی و بحرانی توسط نیروهای یگان حفاظت، جلوگیری از قاچاق چوب، زغال گیری، جلوگیری از کشت مواد مخدر، شناسایی دامدارانی که داخل عرصه های جنگلی هستند و…. را مد نظر داشته و در این موارد سخت گیری های لازم لحاظ گردد.

نحفی؛ تهیه کلیپ های کوتاه در مباحثی همچون (خشکسالی، اطفاء حریق، سرشاخه زنی)، تنظیم لیست کشیک استان و شهرستان، رفع نقص و سرویس کاری ادوات پیشگیری از حریق و خودروها را مهم برشمرد.

وی عنوان کرد: روسای شهرستان ها با فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاران، شوراهای بسیج جلسه هایی در راستای پیشگیری از حریق و سرشاخه زنی درختان برگزار نمایند و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

نجفی از وجود پهباد برای پایش جنگل ها وشناسایی متخلفین رونمایی کرد و گفت: با وجود پهباد بهتر می توان جنگل ها را پایش و عرصه را بر متخلفین حوزه جنگل و مرتع تنگ نمود.