رونق گردشگری کشاورزی فرصتی ارزشمند برای لرستان

قاب خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: رونق گردشگری کشاورزی فرصتی ارزشمند برای استان است.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی بیان کرد: اگر بتوانیم این فرهنگ رونق گردشگری را نهادینه کنیم، قطعا در آینده شاهد بازتاب های مثبت این فرآیند خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود ۳ میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی، افزود: در شیلات لرستان، ۳۰ هزار تن که عمدتا تولید ماهیان سردابی است صورت گرفته و در تولید تخم چشم زده به قطب کشور تبدیل شده ایم بطوریکه کشور را از واردات بی نیاز نموده ایم.

شاهرخی با اشاره به کشت ۴ هزار هکتار گیاهان دارویی در استان؛ تصریح کرد: برداشت ۶۰۰ هکتار زعفران و تولید ۱ تن زعفران در لرستان، ۶۵ هزار تن تولید انار در استان و… همه و همه باعث شده که لرستان از منحصر ترین استان های کشور بشمار رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد:  رونق گردشگری کشاورزی را فرصتی ارزشمند برای لرستان برشمرد و تصریح کرد: اگر بتوانیم این فرهنگ رونق گردشگری را نهادینه کنیم، قطعا در آینده شاهد بازتاب های مثبت این فرآیند خواهیم بود.

وی گفت:  تنوع اقلیمی در لرستان، کوهپایه های زیبا، آبشارها، جنگل های زیبا، غذاهای ارگانیک و…  از جمله فرصت های استثنایی برای استان هستند.

شاهرخی عنوان کرد: طبق الگوی کشت، قصد داریم ضریب تولید را از ۶ به ۱۲ برسانیم که این امر مستلزم اینست که ضمن استفاده از دانش فنی، گردشگری کشاورزی را رونق بدهیم.