روند کار در لرستان بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهور دنبال می‌شود

وزیر کشور گفت: یکی از موضوعات مورد توجه ، پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهور به استان بود که طبق آن منابع خوبی به استان تعلق گرفته است.

به گزارش قاب خبر : احمد وحیدی بیان کرد: روند کار در استان طراحی شده و بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهور دنبال می‌شود. به این منظور حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نقد ، منابع و تسهیلات در اختیار استان قرار می گیرد.

وزیر کشور با اشاره به بازدید از شهرستان های پلدختر و کوهدشت، گفت: شهرستانهای مذکور در جای خودشان زمینه‌‌ های مناسبی دارند که به طور ویژه مورد توجه دولت قرار می گیرند از جمله آبرسانی در حوزه کشاورزی، توسعه شیلات ، توجه به باغداری و محصولات خاص این مناطق مانند انار و انجیر که تصمیم گرفته شد در حل مسائل آنها تسریع شود.

وحیدی به سفرهای نوروزی اشاره و ادامه داد: کمیسیون ایمنی سفرهای استانی در حال تشکیل است که دستورالعمل آن ابلاغ شده و در سطح کشور برای بهتر کردن زمینه سفرهای استانی و کاهش حوادث جاده‌ای تشکیل خواهد شد.

وزیر کشور یکی دیگر از اهداف تشکیل این کمیسیون را کنترل سفرها از حیث مقررات و مسائل بهداشتی عنوان کرد و گفت: از آنجا که ما هنوز درگیر بیماری کرونا هستیم، این سفر ها نباید موجب افزایش بیماری شود و این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفته است است.

وی بیان کرد: همچنین برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در سطح استان ها برنامه های دیگری برای آرامش خاطر مهمانان اندیشیده شده است.

وحیدی در خصوص مشکلات مربوط به صنایع تولیدی و واحدهای اقتصادی گفت: اگرچه مشکلات مذکور به دستگاه‌های متولی مربوط و پیگیری می شود اما وزارت کشور هم پیگیری لازم را در این زمینه تا حصول نتیجه انجام خواهد داد .

وی مشکلات بعضی از صنایع را در استان شامل مسائل قضایی، مسائل مالی و اعتباری عنوان کرد و افزود: تعداد دیگری از مشکلات نیز ناشی از مسائل حقوقی و تملک بانک ها است ، بانک‌ها در این خصوص تصمیم‌گیری کنند که واحدهای تولیدی را یا خود راه‌اندازی کنند یا به غیر واگذار کنند.