رها سازی ۵ هزار قطعه ماهی در مزرعه استخرهای دو منظوره در پلدختر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکی از ظرفیت های بی نظیر استان بحث شیلات و آبزیان است که از پیشران های استان است و می تواند نقش موثری در اشتغال استان داشته باشد.

سید عماد شاهرخی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی استفاده از استخرهای دومنظوره است، تصریح کرد: لازم است تا از استخرهای موجود به صورت دو منظوره استفاده شود به گونه ای که از استخر آب آبیاری می توان ماهی را نیز پرورش داد و به بهترین درآمد رسید.

وی ادامه داد: استخرهای دو منظوره به اقتصاد استان کمک می کنند و در سال رشد تولید و مهار تورم قطعا می توانند در رشد تولید نقش موثری داشته باشند.

شاهرخی گفت: این رویکرد سبب ایجاد اشتغال مولد ، توسعه آبزیان پرورشی و بهبود کیفیت خاک کشاورزی خواهد شد. در راستای اجرای این طرح؛ یک کار ترویجی و تولیدی انجام می شود که تاثیر بسزایی در اشتغال و تولید استان خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: از آنجایی که این استان دارای ظرفیت مطلوب در حوزه آبزی پروری است لازم است، در این راستا اطلاع رسانی و فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد و کشاورزان به این سمت سوق داده شوند تا بهره وری ارتقا یابد.

شاهرخی عنوان کرد: با هم افزایی و با توجه به ظرفیت های استان در حوزه آبزی پروری و… در استفاده از استخرهای دومنظوره ، لرستان می تواند یکی از استانهای پیشرو در این طرح باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: در استان ۱۰ مزرعه استخرهای دو منظوره آماده شده است که امروز اولین مزرعه در شهرستان پلدختر به ظرفیت ۲ هزار قطعه از طرف شیلات و ۳ هزار قطعه از طرف مجری طرح در این استخرها ماهیان آزادسازی شده اند.

 

وی افزود: با توجه به وضعیت آب و هوایی و درجه حرارت عالی این تعداد ماهی می توانند ظرف چند ماه به شرایط استاندارد برای مصرف در اختیار مردم قرار گیرند.

 

شاهرخی تصریح کرد: لذا این هم می تواند در اقتصاد، اشتغال و تولید کمک کند و آبی که از این استخرها استحصال می شود غنی شده است و می تواند به صنعت کشاورزی کمک شایانی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: امیدوارم کلیه مجموعه این اقدامات ما را کمک کند تا با توجه به ظرفیت های موجود،  شیلات لرستان به جایگاه اصلی خود در کشور برسد.