رفع مشکلات فولاد ازنا در گرو نگاه ویژه رئیس‌جمهور

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: از فولاد ازنا از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی محسوب می‌شود که متاسفانه با توجه به مشکلات عدیده‌ سال‌ها معطل مانده و نگاه ویژه رئیس‌جمهور را می‌طلبد.

روح الله لک علی‌آبادی تصریح کرد: روز گذشته با رئیس‌جمهور پیرامون حل مشکلات شهرستان‌های ازنا و دورود بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: در این دیدار مشکلات و وضعیت نامناسب کشاورزان منطقه از جمله دست و پنجه نرم کردن آنها با کمبود آب و برق مطرح شد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کارخانه فولاد ازنا، تصریح کرد: با توجه به اهمیت این پروژه و ظرفیت اشتغال‌زایی مستقیم تقریباً هزار نفری درفاز اول آن بسیاری از مشکلات بیکاری جوانان منطقه رفع خواهد شد، چرا که این طرح یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی استان محسوب می‌شود .

لک علی‌آبادی با بیان اینکه در خصوص فاز ۴ کارخانه سیمان دورود نیز بحث و تبادل نظر شد، گفت: فاز ۴ سیمان دورود که یکی از پروژه‌های مهم و اقتصادی استان و شهرستان است، مدت زیادی از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و  تعلل در اجرای آن  قابل قبول نیست و باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود چرا که دیگر  فرصت آزمون و خطا نداریم.

وی بیان کرد: همچنین پیشنهاد شد که وزیر کار پیشنهادی دولت یک وزیر قوی باشد که به صورت میدانی کار کرده و باید تجربه اجرایی داشته باشد تا بتواند مشکلات را به خوبی درک و درصدد رفع آنها برآید.

عضو کمیسیون وبهداشت و درمان مجلس گفت: کمبودپزشک متخصص و کادر درمان، نبود امکانات و تجهیزات پزشکی در شهرستان‌های دورود و ازنا و کمبود نیروی انسانی از دیگر مسائلی بود که با رئیس‌جمهور در میان گذاشته شد.