رفع دغدغه فعالان اقتصادی با تسهیل در رفع موانع تولید

قاب خبر: استاندار لرستان با اشاره به اینکه تورم و رشد تولید نسبت مستقیم با هم دارند،  گفت: رویکرد دولت مهار تورم و رشد تولید است، در این زمینه احیا واحدهای تولیدی که سرمایه بزرگ به شمار می‌آیند و همچنین تکمیل زیرساخت‌ها را در دستور کار دولت و استان است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: فرهاد زیویار تصریح کرد: در سال گذشته، ۷۱ واحد اقتصادی احیا شده اند که از این تعداد، ۲۳ واحد صنعتی، ۴۵ واحد کشاورزی، ۳ واحد گردشگری، احیای ١٠ واحد بزرگ اقتصادی که یا راکد و غیرفعال بودند.

وی ادامه داد: ماشین‌سازی لرستان،ساخت لوله از الیاف، صنایع گهر دورود،مجتمع فولاد خرم‌آباد، آب معدنی مینو،  تکمیل و بهره‌برداری از برخی پروژه‌ها و ظرفیت‌های صنعتی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی، سیمان سفید ازنا، نساجی بروجرد، شیرخشک بروجرد، سعی بر این بوده صنایع استان مورد حمایت دولت قرار بگیرند.

استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به منابع بانکی استان گریزی زد و گفت: منابع بانکی استان سال گذشته ۴۵ هزار میلیارد تومان بود، درحالی‌که مصارف منابع بانکی استان به ۴۹ هزار میلیارد تومان رسید و این نشان‌دهنده توجه دولت به استان است و لازم است فعالیت‌های بخش خصوصی جهاد تبیین شود.

وی تصریح کرد: با فعالیت‌های انجام در سال ۱۴۰۱ از سوی فعالان بخش خصوصی و حوزه اقتصادی استان تورم استان رو به کاهش است.

زیویار عنوان کرد: نگاه دولت رفع دغدغه فعالان اقتصادی، با تعیین تکلیف تامین منابع مالی و تسهیل در رفع موانع تولید پیش روی آنها است.