رفع تصرف ۲۰ هکتار اراضی کشاورزی در کوهدشت

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان گفت: در راستای اجرای احکام قطعی صادره از سوی محاکم قضایی مبنی بر حکم قلع و قمع بناهای غیر مجاز احداث شده، تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی مناطق دالاب، چغا سیاه و تنگ قلعه از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهدشت انجام شد.

به گزارش قاب خبر: بهرام میر دریکوند تصریح کرد: حسب دستور دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کوهدشت و مستند به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها تعداد ۴۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز که شامل ویلا سازی، حصار کشی، پی کنی و دیوار کشی به مساحت بیش از ۲۰ هکتار به چرخه تولید برگشت.

وی گفت: از ادارات مرتبط از جمله بخشداری ها، شهرداری، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در خارج از بافت روستا و حریم قانونی شهر درخواست مساعدت و همکاری کرد.

میر دریکوند بیان کرد: هر گونه تغییر کاربری یا ساخت‌وساز بدون مجوز مجازات به همراه دارد و علاوه بر قلع‌وقمع بنا، به‌ پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به‌ قیمت روز زمین با کاربری جدید که مورد نظر متخلف بوده‌ است و در صورت تکرار جرم، به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک ماه تا شش ماه محکوم خواهند شد.

سرهنگ همایون بخشی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان گفت: گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در سطح استان به طور مستمر در حال رصد فعالیت‌های بخش کشاورزی است و با آن دسته از افراد سودجو که نسبت به خرید و فروش اراضی کشاورزی و تفکیک اراضی کشاورزی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این اراضی اقدام می‌کنند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد.