رفع افت ولتاژ بخش شاهیوند

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان گفت: با توجه به افزایش تعداد مشترکین و تجهیزات برقی آنها بخش شاهیوند و دهستانهای تشکن و منطقه زیارتی پیرشمس الدین دچار افت ولتاژ شده بود.

به گزارش قاب خبر: مهران امیری بیان کرد: افت ولتاژ بخش شاهیوند و دهستانهای تشکن و منطقه زیارتی تفریحی پیرشمس الدین و رفتخان با نصب یک دستگاه اتوترانس و نصب یک سری خازن مرتفع شد‌.

وی ادامه داد: این افزایش مصرف موجب افت ولتاژ شدیدی در  بخش شاهیوند به خصوص در فصل بهار و تابستان میشد که در نتیجه  مشکلاتی برای مشترکین خصوصاً روستاهای دارای شبکه طولانی در زمینه کیفیت برق و احتمال آسیب رسیدن لوازم برقی ایجاد کرده بود.

مدیریت توزیع برق شهرستان چگنی عنوان کرد: طی کارشناسی های به عمل آمده از شبکه  طی یک اقدام جهادی و تشکیل شش اکیب عملیاتی با نصب یک عدد اتوترانس ۸۰۰  kva و یکسری خازن ۲۰ کیلو ولت مشکل این منطقه را برطرف نمودند.

رشنو بیان کرد: در  بهمن ماه سال ۱۳۹۶ جهت جدا سازی فیدر شاهیوند از فیدر زمزم و کاهش خاموشی‌های برق و رضایتمندی مردم   نیز  ۱۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط برای ساکنین این بخش  احداث شده است.

مدیریت توزیع برق شهرستان چگنی گفت:  بخش شاهیوند و دهستانهای تشکن(روستاهای مسیر  دهستان تشکن شامل ابتدای روستای دوش بر آفتاب  تا انتهای منطقه زیارتی و تفریحی پیرشمس الدین و رفتخان و روستاهای مسیر بخش شاهیوند شامل ابتدای بن مزرعه تا شیخ گل و چارآب) دارای بیش از ۴۵۰۰ مشترک و تعداد هفتاد روستا می باشد که با اقدام فوق، علاوه بر رفع افت ولتاژ ، پایداری و کاهش خاموشی را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: اجرای این پروژه هزینه ای بالغ بر ۹۵۰ میلیون در بر داشته است.