رعایت الگوی مصرف آب توسط نیمی از لرستانی ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۵۰ درصد از مشترکان آب در لرستان الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند، ۳ تا ۵ درصد از مشترکان هم جزو پر مصرف‌ها هستند.

به گزارش قاب خبر: یاسر اکبریان با اشاره به اینکه هفته مدیریت مصرف بهینه آب از ۲۵ خرداد شروع می‌شود، اظهار کرد: شعار هفته مدیریت مصرف بهینه آب « آب، محور امنیت و ضامن توسعه است» و این یعنی  باید در مدیریت مصرف دقت هوشمندانه داشته باشیم.

وی با اشاره به الگوی مصرف آب توضیح داد: مشترکان اگر در دوره ۴۵ روزه  ۲۴ متر معکب آب مصرف کنند جز مشترکان کم مصرف محسوب می‌شود و افزایش تعرفه نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: سال گذشته  ۵۰ درصد از مشترکان  ما الگوی مصرف آب را رعایت کرده‌اند و  نه تنها افزایش تعرفه نداشتند بلکه در مواردی مشترکانی که به موقع قبوض خود را پرداخت کردند تخفیفاتی برای آنها اعمال شد.

به گفته اکبریان سال گذشته از ۱۰۰ مشترک خوش به صورت نمونه بابت خوش حساب بودن و کم مصرف کردن تقدیر و تجلیل شد. ۳ تا ۵ درصد مشترکان در لرستان  پر مصرف هستند یعنی بیش از الگو آب مصرف کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: نصب سایه بان برای کولرها،استفاده از دستگاه‌های کاهنده روی شیر آلات منزل،  عدم استفاده آب شرب برای شستن وسایل نقلیه و عدم استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری باغات و کشاورزی را از مواردی عنوان کرد که منجر به صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.