رشد ۱۳۶درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی لرستان

قاب خبر: مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان گفت : مجموع تسهیلات پرداختی این بانک از ابتدای سال 1401 تا کنون مبلغ 34 هزار و 900 میلیارد ریال می باشد که نسبت به رقم 14 هزار و 780 میلیارد ریال در مدت مشابه سال گذشته از 136درصد رشد برخوردار بوده است.

به گزارش قاب خبر: علی جهانی میر ضمن تشریح برخی از فعالیت های بانک کشاورزی استان در سال ۱۴۰۱ گفت: شعب این بانک از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون تعداد ۲۸هزار و۲۱۴ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۳۴ هزار و۹۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان و مشتریان بانک کشاورزی در استان لرستان پرداخت کردند که به منظور تامین مالی و حمایت از بخش کشاورزی استان حدود ۹۰درصد این تسهیلات به بخش کشاورزی و فعالیت های وابسته پرداخت شده است .

وی افزود: بیشترین تسهیلات ، در بخش دام و طیور به مبلغ بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و در بخش زراعت بالغ بر ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان با اعلام رشد ۱۳۶ درصدی مبلغ پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی استان خاطر نشان کرد: رشد ۱۳۶درصدی پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، نمایانگر پاسخگویی بانک کشاورزی به نیاز های مالی مشتریان و تزریق منابع مالی بیشتر به بخش کشاورزی در راستای حمایت و پشتیبانی از رشد تولید و توسعه اقتصادی استان می باشد.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج

وی با اشاره به رشد بیش از دو برابری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط شعب بانک کشاورزی استان لرستان در راستای حمایت از سنت پسندیده ازدواج گفت: در سال ۱۴۰۱در شعب این بانک ۱۲۰۰ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری

مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری در راستای سیاست های حمایتی دولت از رفاه و معیشت خانواده ها تصریح کرد : شعب این بانک از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی به واجدان شرایط پرداخت کرده اند.

پرداخت تسهیلات مردمی سازی یارانه ها

وی اظهار داشت : این بانک هم سو با سیاست های دولت و با هدف رونق واحد های تولیدی دام ،طیور و آبزیان در راستای تامین امنیت غذایی کشور، از ابتدای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها تا کنون مبلغ ۳۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش تامین نهاده های دام و طیور به ۳۳۰۰ نفر از متقاضیان معرفی شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان پرداخت کرده است. جهانی میر افزود: با تسهیل شرایط اعتبارسنجی و تضمین، با بسیج همکاران شعب بانک کشاورزی و ارائه خدمات حتی در روزهای تعطیل این تسهیلات با سهولت و سرعت زیادی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸قانون بودجه سال ۱۴۰۰

جهانی میر در ادامه تصریح کرد : شعب بانک کشاورزی استان لرستان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۴۶۵ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۴۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ به متقاضیان احداث گلخانه ، پرورش گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین متقاضیان سرمایه در گردش در زیربخش های مختلف کشاورزی پرداخت کردند.

پرداخت تسهیلات تامین بذر گواهی شده

مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان اظهار داشت : جهت تامین بذر گواهی شده مورد نیاز کشاورزان، شعب این بانک در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۲۳۰میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردندکه نسبت به سال های قبل رشد بسیار چشمگیری داشته است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی تبصره ۱۶

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی تبصره ۱۶ در استان گفت : در سال ۱۴۰۱ در راستای حمایت از مشمولین بند “ب” تبصره ۱۶سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ، تعداد ۶۲۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۳۶ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی

جهانی میر پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون را جزء اولویت های اعتباری بانک کشاورزی عنوان کرد و افزود: با پرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی، تعداد ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات و ابزارهای کشاورزی در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت که نقش موثری در افزایش و ارتقای کمی و کیفی تولیدات کشاورزی استان دارد.

پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش عشایری در اجرای زنجیره تولید گوشت قرمز

وی با تاکید بر نقش مستقیم جامعه عشایری در افزایش تولید محصولات دامی اظهار داشت : در سال جاری مبلغ ۲۱۰میلیارد ریال تسهیلات در راستای حمایت از زنجیره ارزش گوشت قرمز در قالب تسهیلات سرمایه در گردش خرید نهاده مورد نیاز عشایر استان به ۴۳۳ نفر از متقاضیان با معرفی اداره کل امور عشایر و از محل اعتبارات تخصیص یافته صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات احیا و توسعه مرغ لاین آرین

جهانی میر با اشاره به حمایت بانک کشاورزی از برنامه احیا و توسعه مرغ بومی نژاد آرین خاطر نشان کرد: شعب بانک کشاورزی استان لرستان با هدف خودکفایی در زنجیره تولید مرغ ، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش مرغ لاین آرین به۲۴ واحد مرغداری فعال در این زمینه پرداخت کردند.
بخشودگی سود و جرائم تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از محل بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه

وی با تاکید بر مساعدت بانک کشاورزی با تولید کنندگان و فعالان بخش کشاورزی استان لرستان تصریح کرد : شعب بانک کشاورزی استان لرستان از ابتدای اجرای دستور العمل بند خ ماده ۳۳ تا کنون با بخشودگی ۳۸۵۰ میلیارد ریال از سود و جرائم تسهیلات کشاورزان خسارت دیده بیش از ۴۲ هزار فقره بدهی آنان را تعیین تکلیف نموده اند.

صندوق بیمه کشاورزی

جهانی میر با اشاره به اینکه در حال حاضر صندوق بیمه کشاورزی، تنها حمایت کننده از کشاورزان خسارت دیده در مقابل حوادث قهری در کشورمی باشد، افزود: در سال زراعی گذشته ( ۱۴۰۱-۱۴۰۰) تعداد ۵۳ هزار فقره بیمه نامه برای بهره برداران بخش کشاورزی صادر شد و به بیش از ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر از بیمه گذاران تحت پوشش که از حوادث قهری متحمل خسارت شده اند بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد ریال غرامت پرداخت شد.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری که از مهرماه ۱۴۰۱ آغاز شده است حدود ۳۶ هزار نفر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی اقدام به خرید بیمه نامه کشاورزی در زیر بخش های مختلف نموده اند و پیش بینی می گردد تا پایان فصل فروش بیمه زراعت، سطح تحت پوشش محصولات زراعی به ۱۵۰ هزار هکتار افزایش یابد.