راه اندازی ۱۹۷ خانه هلال در روستاهای لرستان

اختصاصی قاب خبر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۱۹۷ خانه هلال با هدف ارتباط مستقیم با روستاهای استان راه اندازی شده است

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری قاب خبر: فعالیت‌های داوطلبانه دیگر تنها به شعب جمعیت هلال‌احمر خلاصه نمی‌شود و راه‌‏اندازی خانه‌های داوطلبی هلال سبب شده فعالیت‌های داوطلبانه به داخل خانه شهرها و روستاهای ‏زیادی راه پیدا کند.

این خانه‌ها تشکیل شده تا مشارکت‌های مردمی افزایش پیدا کند و در کنار آن ‏آموزش تاب‌آوری در برابر حوادث تمرین شود.‏‎

‎برنامه‌ریزی با نظارت و گزارش‌دهی منظم، ارایه ‏خدمات به‌موقع، موثر و باکیفیت، افزایش بازدهی داوطلبان برای برخورداری از برنامه‌های کیفی و ‏تخصصی، جلوگیری از ادغام، تداخل برنامه‌ها و ایجاد عوامل انگیزشی در بین آن و ایجاد فضای ‏فعالیتی مناسب برای انجام امور تخصصی از دیگر اهداف فعال‌سازی خانه‌های داوطلبی هلال‌احمر ‏است‎

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: با توجه به اینکه در زمان حادثه، آسیب دیدگان باید تا رسیدن امدادگران در محیط امن و با تجهیزات کافی مراقبت شوند ایجاد مراکز اسکان اضطراری بین جاده‌ای ضروری است.

محمد قدمی بیان کرد: در حال حاضر ۱۹ پایگاه ثابت امداد جاده‌ای با ۴۰۰ امدادگر در لرستان فعال است و ۱۰ پایگاه جدید نیز در آمایش سرزمین برای استان پیش‌بینی شده است زیرا توسعه پایگاه های امدادی جمعیت هلال احمر ضروری است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد اقدامات هلال احمر لرستان توسط ۴۶ هزار و ۵۰۰ امدادگر و عضو این جمعیت انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به راه اندازی خانه های هلال نیز گریزی زد و گفت: احداث و راه اندازی خانه های هلال یکی از اقدامات خوب این جمعیت است که می تواند در راستای خدمات رسانی هر چه بهتر به مردم ایفای نقش کند.

قدمی اظهار کرد: ۱۹۷ خانه هلال با هدف ارتباط مستقیم با روستاهای استان راه اندازی شده است که با اعتبار کافی و تجهیزات به روز خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان به نداشتن تجهیزات نیز اشاره و اظهار کرد: امروز هلال احمر با کمبود امکانات مواجه است.
وی افزود: با وجود اینکه طی یک سال گذشته تجهیزات هلال احمر استان به روز شده است، اما همچنان از نظر تامین تجهیزات جزو ۱۰ استان‌ آخر کشور هستیم.

قدمی عنوان کرد: برگزاری دوره های آموزشی و ارتقا این دانش یکی از برنامه های جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک دوره آموزشی رایگان هلال‌احمر برای خبرنگاران نیز برگزار می‌شود .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به عدم تاثیر پذیری از مسائل سیاسی نیز اشاره کرد و گفت: معاونان هلال احمر لرستان بدون تاثیر از هیچگونه مساله سیاسی و تنها با اولویت نیروهای توانمند منصوب شده اند.

وی افزود: پس از رایزنی های بسیار؛ مجوز دانشگاه علمی کاربردی هلال‌احمر با پیشنهاد ۱۶ رشته در استان دریافت شده است که همه باید برای راه‌اندازی آن تلاش کنیم.

قدمی به مطالبه لرستان برای برخورداری از ظرفیت بالگرد اشاره و تصریح کرد: ۱۶ بالگرد در جمعیت هلال احمر کشور وجود دارد که به صورت شناور در اختیار استان ها قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: اما خواست و مطالبه لرستان برخورداری از این ظرفیت می باشد که در این راستا سایت هوایی هلال احمر نیز مجهز شده است.

قدمی گفت: یکی از اقدامات و فعالیت های این جمعیت ، کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند درمان است.

وی ادامه داد: سال گذشته بالغ بر هفت میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به افراد نیازمند به درمان در استان اعطا و سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این قشر پرداخت شده است

قدمی با اشاره به ظرفیت املاک جمعیت هلال احمر لرستان، گفت: ساماندهی املاک به عنوان یک ظرفیت در راستای اشتغال و درآمدزایی مورد توجه جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یازده پروژه عمرانی در جمعیت هلال احمر وجود دارد که از این تعداد، ۵ پروژه در حال ساخت جمعیت هلال احمر ملی و ۶ پروژه دیگر استانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: از یکسال گذشته تاکنون ۷۸۰ عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به شرایط تاسیس داروخانه هلال در شهرستان‌های استان نیز گریزی زد و گفت: به غیر از چند شهرستان که استثنا هستند در کشور بیشتر داروخانه‌های هلال احمر در مراکز استان‌ها هستند.

وی افزود: اگر خبرنگاران و اصحاب رسانه لرستان نبودند داروخانه هلال احمر در استان تأسیس نمی‌شد، درست است که همکاران من پیگیری کردند اما اگر شما پیگیری مداوم نمی‌کردید انجام نمی‌شد.

قدمی بیان کرد: در شهرستان‌های استان داروخانه هلال نداریم اما داروهایی که بیماران لازم دارند لیست شده و آن‌ها در مرکز استان تهیه و به دست بیماران می‌رسد.

وی گفت: برخی از اقلام دارویی را به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم وارد کنیم، وقتی دارویی در کشور وجود ندارد قطعا در لرستان نیز در دسترس نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: گاهی ممکن است در داروخانه دارویی را نداشته باشیم که با تعامل با داروخانه‌های استان‌های همجوار آن‌ها را تهیه کرده و به مصرف کننده تحویل می‌دهیم.

قدمی بیان کرد: هدف جمعیت هلال احمر لرستان خدمات رسانی مطلوب به مردم است و در این راستا تمام تلاش و راهبردها صورت می گیرد. هر چند کاستی و نقصان زیادی وجود دارد اما تلاش بر این است تا بتوان با همین میزان امکانات و تجهیزات نیز بتوان در جهت کسب رضایت مردم تلاش کرد.