راه اندازی کارگاه های صنایع‌دستی در خانه‌های تاریخی بروجرد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از احیا و راه اندازی کارگاه های صنایع‌دستی در خانه‌های تاریخی بروجرد خبر داد.

به گزارش قاب خبر: عطا حسن پور گفت: کارگاه های صنایع دستی و هنرمندان و صنعتگران این رشته ها باعث ایجاد روح تازه در بناها و خانه های تاریخی می شود.

وی تصریح کرد: با این هدف و با برنامه ریزی انجام شده، به دنبال ایجاد کارگاه های صنایع دستی در برخی خانه های تاریخی در دست احیا هستیم.

حسن پور با اشاره به احیای خانه بزرگمهری بروجرد اظهار کرد: این خانه تاریخی برای احیا و بازسازی به بخش خصوصی واگذار شده که امیدواریم تا پایان سال با حضور هنرمندان در بخش جنوبی بنا، خانه نساجی بروجرد با حضور هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی رونق بگیرد.

وی تصریح کرد: حضور هنرمندان صنایع دستی در خانه های تاریخی باعث ایجاد جان تازه در این بناها شده و از این رو در صدد هستیم تا کارگاه های نساجی و تولیدات هنرمندان را در این خانه تاریخی بروجرد فعال کنیم.

حسن پور افزود: هویت بخشی به خانه های تاریخی در کنار احیا و مرمت آنها، توسط هنرمندان و ایجاد یک اثر تاریخی جدید میسر می شود و از این رو بناهای تاریخی شهرستان باید با حضور هنرمندان صنایع دستی فعال تر از گذشته شوند.