راه اندازی مرکز نیکوکاری نفس شهرستان چگنی

قاب خبر: مسئول بسيج جامعه پزشكي لرستان گفت: مركز نيكوكاري نفس شهرستان چگني در كميته امداد امام خميني ره شهرستان چگني افتتاح شد.

به گزارش قاب خبر: سرهنگ امیری با اشاره به اهمیت موضوع برنامه جوانی جمعیت، عنوان کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و اهمیت جوانی جمعیت در کشور اقدام به راه اندازی مرکز نفس در استان لرستان کردیم.

وی افزود: شهرستان چگنی بعد از شهرستان خرم‌آباد، اولین شهرستانی است که مرکز نفس را راه‌اندازی کرده که اقدامی پسندیده و قابل تقدیر است.

رییس بسیج جامعه پزشکی لرستان، با بیان اینکه محور توسعه هر کشور داشتن نیروی انسانی سالم میباشد، گفت: با راه‌اندازی مرکز نفس از سقط عمدی هزاران جنین پیشگیری خواهد شد و این افراد در آینده سرمایه‌های انسانی کشور ما خواهند بود.

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مرکز نفس یک‌ مرکز نیکوکاری است و از ابعاد مختلف معنوی، اجتماعی، فرهنگی و… بسیار باارزش است.

لیلا شریعتی افزود: متاسفانه از سقط‌های عمدی جنین آمار دقیقی در دست نیست، چراکه این کار به صورت غیرقانونی و در مراکز متفرقه انجام می‌شود.

شریعتی ادامه داد: چنانچه حتی از یک مورد سقط عمدی جنین نیز پیشگیری شود، اقدام باارزشی است و می‌تواند نقش موثری در راستای افزایش جمعیت و تحقق برنامه های جوانی جمعیت داشته باشد.

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه گفت: لازم است ضمن شناسایی و ارجاع مادرانی که قصد سقط عمدی جنین خود را دارند، حمایت‌های مالی و معنوی صورت بگیرد و همه باید به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.