ذخیره سازی ۶۰ تن گوشت قرمز/ عرضه گوشت قرمز با نرخ مصوب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: تاکنون ۱۲۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی افزود: مبلغ ۶۱۳ میلیارد تومان از طلب کشاورزان به حساب آنان واریز شده و طبق دستور مقام عالی وزارت طی هفته آتی همه مطالبات پرداخت و به روز خواهند شد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود که خرید تضمینی گندم امسال بین ۱۷۰ تا ۲۲۰ هزار تن باشد که با تحقق این میزان خرید، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد کشاورزی استان تزریق خواهد شد.

وی گفت: در حوزه گوشت قرمز نیز میزان ۶۰ تن ذخیره سازی صورت گرفته است و به جهت حمایت از دامداران استان برای اولین بار در کشور ۸۴ هزار تن کنسانتره با نرخ ۶ هزار و ۵۰۰ تومان بین ۷۶ هزار دامدار توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در اقدام حمایتی دیگر خرید گوشت قرمز دامداران استان از هفته آینده با قیمت مصوب به جهت ذخیره سازی آغاز خواهد شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه مصرف آرد استان بیش از ۲۶۰ هزار تن در طول سال است گفت؛ روزانه ۷۳۳ تن آرد در شبکه‌های مصرف توزیع می شود که به جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی نصب کارتخوان های هوشمند در خبازی ها اجباری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۳۵۰ واحد خبازی به این دستگاه ها مجهز شده است و ۳۵۰ واحد دیگر به زودی تجهیز خواهند شد.

وی افزود: در صورت عدم اقدام خبازی ها برای نصب این کارتخوان ها سهمیه آرد آنها صفر خواهد شد.

شاهرخی گفت: تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار تن مرغ منجمد در کشور و میزان ۲ هزار تن مرغ منجمد در استان ذخیره سازی شده است.

شاهرخی گفت: در حال حاضر موجودی انبار های کالاهای اساسی کشاورزی در استان رضایت بخش است و تا امروز میزان ۵۷۳ تن شکر، یک هزار و ۵۱ تن برنج، ۵ هزار و ۳۰۰ تن ذرت، ۳۰۰ تن جو، ۷۰۰ تن سویا، ۲ هزار تن مرغ و ۶۰ تن گوشت قرمز موجود است که در صورت نیاز به بازار عرضه خواهند شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه ۶۰ روز از طرح مردمی سازی یارانه ها می گذرد، گفت؛ به همت همکاران و بانک کشاورزی، لرستان از حیث پرداخت تسهیلات این طرح رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داده ایم در همین راستا ۱,۹۰۶ متقاضی با رقم ۲۲۸ میلیارد تومان در عرض ۵۰ روز از تسهیلات این طرح بهره مند شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه هدف از اجرای مردمی سازی یارانه ها جلوگیری از قاچاق کالا بوده است گفت؛ خوشبختانه مصرف کالاهای اساسی استان در شرایط ایده آل و قابل قبولی قرار دارد و در حوزه آرد و نان طرح تولید انبوه نان صنعتی در لرستان آغاز شده است و خرم آباد به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است.

وی به اقدامات مهمی که برای اولین بار در استان توسط سازمان جهاد کشاورزی صورت گرفته پرداخت و گفت ؛ ۵۷۰ هکتار دانه های روغنی کاملینا، ۳۷۰ هکتار گلرنگ و ۱۵ هکتار چغندر پاییزه در راستای صرفه جویی و کاهش در مصرف آب برای اولین بار در استان کشت شده اند.