دستگیری ۲ شکارچی متخلف در سلسله

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۲ شکارچی غیرمجاز کبک وحشی و تشی (خارپشت) در شهرستان سلسله دستگیر و ۲ قبضه اسلحه از آنها کشف و ضبط شد.

 علی سالاروند روز چهارشنبه بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان سلسله پس از گشت و کنترل شبانه روزی ، موفق شدند ۲ متخلف زیست محیطی را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: این افراد اقدام به شکار غیرمجاز یک قطعه کبک وحشی و یک سر تشی کرده بودند که با کشف و ضبط ۲ قبضه اسلحه شکاری به همراه سایر ادوات شکار، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سالاروند اظهار کرد: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و اخذ جریمه وارده به محیط زیست، پرونده این متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی از هم استانی ها تقاضا کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت نسبت به آن پیگیری لازم صورت گیرد.

سالاروند با اشاره به اینکه امسال ۴۷۷ پرونده تخلف زیست محیطی در این استان تشکیل و ۵۰۳ نفر دستگیر شده است بیان کرد: تاکنون ۱۰۴ پرونده مختومه شده است و مابقی نیز در حال رسیدگی هستند.

وی اضافه کرد:میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست استان در این پرونده ها هشت میلیارد و ۴۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال بوده که تاکنون از این میزان ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال وصول شده است.