دستگیری صیادان لابستر در تالاب خروسان ازنا

قاب خبر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست لرستان گفت: صیادان لابستر(شاه میگو آب‌های شيرين) شبانه در تالاب خروسان و در حین تخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌ ازنا دستگير شدند.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: منصور درویشی بیان کرد: یک گروه صیاد متخلف که در حال صید لابستر( شاه میگو آب‌های شیرین) در تالاب خروسان شهرستان ازنا بودند توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر و راهی مراجع قضائی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش‌ همیاران مبنی بر تخلف صید لابستر در تالاب خروسان به صورت شبانه مأموران یگان حفاظت این شهرستان بلافاصله به محل اعزام شدند. مأمورین که متوجه حضور صیادان می‌شوند آنها را در حین انجام تخلف دستگیر می‌کنند.

درویشی تصریح کرد: از صیادان متخلف تعداد ۲۲۰ قطعه لابستر(شاه میگو آب‌های شیرین) به همراه ۷ رشته تور دامی دست‌ساز، سه عدد قلاب ماهیگیری، یک عدد لنسر و صد متر تور دامی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: برای صیادان گزارش تخلف تنظیم و پرونده قضایی تشکیل شد و متخلفین بلافاصله تحویل مراجع قضایی شدند و بعد از سیر مراحل قانونی لابستر های صید شده در تالاب خروسان رهاسازی شدند.

درویشی اظهار کرد: تالاب خروسان با آبگیری مناسب در سال آبی جاری و با دارا بودن تنوع زیستی مناسب یکی از منابع ژنتیکی مهم و ارزشمند برای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری و پرندگان محسوب می‌شود.