دستگیری صیادان غیرمجاز در سپیددشت و پلدختر

قاب خبر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست لرستان گفت:  دو گروه از صیادان غیرمجاز که اقدام به صید غیر قانونی ماهی در سطح رودخانه‌های سپیددشت و پلدختر نموده بودند، توسط محیط‌بانان خدوم دستگیر شدند.

به گزارش قاب خبر: حسین زرین کیا تصریح کرد: دو گروه صیاد غیر مجاز که برخلاف قوانین شکار و صید اقدام به صید غیر مجاز ١٠۶ قطعه ماهی رودخانه ای در سطح رودخانه های سپید دشت (چم سنگر) و پلدختر نموده بودند توسط یگان های حفاظت محیط زیست اداره کل و اداره محیط زیست شهرستان های پلدختر و رومشکان دستگیر و متخلفین به مراجع ارجاع داده شدند.

حسین زرین کیا گفت: با توجه به پایش شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل در سطح استان، موفق شدند یک گروه صیاد غیر مجاز که بر خلاف قوانین شکار و صید اقدام به صید غیرمجاز ۴۶ ماهی در منطقه (چم سنگر) سپید دست نموده بودند را شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: از این متخلفین علاوه بر ۴۶ قطعه ماهی صید شده، دو عدد تور ماهیگیری و سایر ادوات صید کشف و ضبط گردید.

زرین کیا اظهار کرد: برای این متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه اولیه پرونده آنها جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر گفت: در پی گشت و کنترل مشترک یگان‌های حفاظت محیط زیست پلدختر و رومشکان در زیستگاه‌های آبی این دو شهرستان به یک گروه صیاد غیر مجاز برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید اقدام به صید ۶٠ قطعه ماهی نموده بودند که توسط محیط بانان ادارات حفاظت محیط زیست رومشکان و پلدختر دستگیر شدند.

علی آبسری نژاد افزود: از این متخلفین علاوه بر ۶٠ قطعه ماهی، چند رشته تور سدی به همراه سایر ادوات صید کشف و ضبط گردید.پس از تنظیم صورتجلسه اولیه پرونده این متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.