دایه دایه؛ شاهکار موسیقی نواحی

قاب خبر: مسئول بسیج هنرمندان لرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس با خواننده سرودهای حماسی استان دیدار کرد.  

به گزارش قاب خبر: مسئول بسیج هنرمندان لرستان گفت: هنرمندان متعهد و انقلابی استان لرستان، در بخش‌های مختلف آثار بسیار بی‌نظیری را خلق کردند که جای تقدیر دارد.

فریدون کریمی والا تصریح کرد : در نخستین روز از هفته مبارک دفاع مقدس با هنرمند انقلابی و گرانمایه، استاد محمد میرزاوندی خواننده سرودهای حماسی و آواهای انقلابی نشستی صمیمانه صورت گرفت و بسیاری از خاطرات و اجراهای زنده وی در دوران دفاع مقدس بیان شد.
وی با اشاره به آثار ارزشمند این هنرمند لرستانی، عنوان کرد:  استاد میرزاوندی آثار فاخر و بی‌نظیری را مانند دایه دایه، وقت‌جنگه، سنگر رزم بسیج، سوار، زخم الماسو و بسیاری دیگر را سروده است که از جمله خاطرات ماندگار در دوران دفاع مقدس در بین رزمندگان و دوست داران هنر است.
دایه دایه وقت جنگه یکی از آثار حماسی موسیقی لرستان در دوران دفاع مقدس است.
دایه دایه، وقت جنگه شاهکار موسیقی نواحی،اثری که به عنوان یکی از ماندگارترین آثار موسیقایی دوران دفاع مقدس تبدیل شده است.

اگر چه این ترانه در بین اقوام لُر رواج دارد و از بستر این قوم برخاسته است اما با توجه به مفهوم و ماهیت آن دیگر به جغرافیای لرستان محدود نمی‌شود و در سراسر ایران شناخته شده است و به وقت مبارزه و برای تقویت روحیه سلحشوری و مقاومت خوانده می‌شود.
محمد میرزاوندی هنرمند شهیر لرستانی و خالق ترانه های حماسی و خواننده سرود دایه دایه وقت جنگه است.استاد میرزاوندی یکی از مفاخر هنر لرستان و ایران و شناسنامه هنری کشور است.
این اثر ماندگار در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است